Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zou er in Nederland een lijst moeten komen met mensen ' Wanted: Dead or Alive ' ?

Een heel nieuwe betekenis voor headhunten..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
639

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Wanted lijsten zijn goed. Maar het dead gedeelte staat mij niet zo aan. Wie geeft het recht om te beslissen over leven en dood., Het kunnen dan wel moordenaars zijn maar als jij de moordenaars gaat vermoorden ben jij dan niet net zo slecht? Het zou een morele duikvlucht worden als zo iets wordt geïntroduceerd in Nederland. Liever Wanted: Alive. Zodat het recht kan zegen vieren. Dat is een van de belangrijkste ontwikkelingen in de moraal. Het recht op een eerlijk proces.

Toegevoegd op 08-06-2009 21:58:29
Een eerlijk proces zelfs voor de meest afschuwelijke misdadiger die er is. Zo als het hoort.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als iemand erg gevaarlijk is en ontsnapt dan zouden premiejagers wel van pas kunnen komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een dergelijke lijst is er al, maar aangezien wij geen doodstraf kennen is het slechts 'Wanted: Alive'
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik sluit me volledig aan bij het antwoord van Anne. Hoewel er wellicht niemand rouwig zal zijn als bepaalde misdadigers dood worden gevonden/afgeleverd...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat 2e zinnetje van jou geeft net de doorslag. +1
In ons rechtssysteem past de doodstraf niet, en we zouden daar trots op moeten zijn. Het enige goede argument voor doodstraf is, dat het een goedkopere oplossing is dan levenslang. Maar omdat het onomkeerbaar is, is het een probleem ingeval van verkeerde veroordelingen, en dat komt nog wel eens een keertje voor. Daarnaast mag je geen kwaad met kwaad vergelden, het doel van een straf is voor een groot deel heropvoeding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, natuurlijk niet!
We gaan er geen wilde westen van maken.
Stel je voor dat iemand je voor een misdadiger aanziet.
Ik moet er niet aan denken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, lijkt mafioso praktijken. Of het wilde westen. Lijkt mij terug bij af. We moeten vooruit, niet achteruit. Laat staan dat je mensen zou aanmoedigen boeven te gaan vangen. Het hele rechtssysteem even overslaan?
Word wel een lange lijst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat soort dingen stamt uit het Wilde Westen. In de Verenigde Staten dus. Je mag in Nederland nooit iemand doden die gezocht wordt door de politie. Een burger mag alleen iemand op heterdaad aanhouden en dus zichtbaar een strafbaar feit pleegt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding