In welke stad wonen er veel Koreanen?

Ik ben zelf een Koreaan en we willen gaan verhuizen naar een andere stad waar toch wat Koreanen wonen, alleen we weten niet waar dat is, dus, weet iemand in welke stad er veel Koreanen wonen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry: Seoul!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb uit betrouwbare bron dat er in Pyongyang ook veel wonen.
Amadea
11 jaar geleden
Bedoel je een Nederlandse stad waar Koreanen wonen, hetrietje?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zo'n vermoeden dat de vraagsteller een Nederlandse stad bedoelt inderdaad

Antwoorden (4)

In en rond Amstelveen (ook wel Korea-Town genoemd) zijn verschillende Koreaanse Restaurants, vermoedelijk zal je daar dan ook wel de meeste kans hebben dat daar nog koreanen wonen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens het CBS wonen de meeste 'overige niet-westerse allochtonen' (waaronder Koreanen) o.a. in Amsterdam, Amstelveen, Almere, Rotterdam en Den Haag.

In de bron vind je een mooi overzicht met meer kleine(re) steden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er wonen naar schatting 4000 Zuid-Koreanen in Nederland. De meesten van hen omdat ze in hun jeugd door Nederlandse ouders geadopteerd zijn. Daarom zitten ze niet in een bepaald gebied bij elkaar, maar zijn over het hele land verspreid. En eigenlijk zijn het Nederlanders geworden. Mijn schoonzusje ook, zij spreekt geen woord Koreaans meer. Ze maakt kimchi en houdt van veel knoflook en sambal, maar meer ook niet. En ik denk dat het bij de meesten zo zal zijn. Dus je zult denk ik in Nederland geen stad vinden waar je met een groep gezellig Koreaans kunt keuvelen bij een kommetje thee.
Zoekend op waar een Koreaans restaurant te vinden is kom ik uit bij Amstelveen. Zie http://www.amstelveenweb.com/fotodisp&fotodisp=1454
Wie weet heeft het zin om daar te informeren of zij een plek weten waar veel Koreanen wonen: Damso, Dorpsstraat 88, 1182 JG Amstelveen
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
- ! Er wordt helemaal niet gevraagd om een restaurant
1 Amstelveen, Amsterdam, Den Haag, Rotterdam Groningen.