Ophef rondom 2012 een fabeltje of echt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is er aan de hand, Vertel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn positieve en negatieve fabeltjes; waar geef jij de voorkeur aan?

Het beste antwoord

Hoe kan je hier op antwoorden? Er zijn 10tallen boeken over geschreven die vanalles vertellen over het hoe en waarom. Maar niemand weet het zeker natuurlijk. Ze gaan uit van de maya kalender e.a. En die is vrij ingenieus, naar dan nog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

De ophef zelf is geen fabeltje.
't Is wel dikke onzin om er in te geloven dat dan de aarde zou vergaan o.i.d.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het fabeltje is echt, maar het zal met een sisser aflopen, dus wees niet bang, ook dit gaat voorbij... Weet je nog de milleniumbug die de wereld zou vernietigen, ook een hoax...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fabeltje, want er zit een rekenfout in en het is dus een paar jaar later aan de orde...... Het jaar 2220. En of de wereld dan ook vergaat? Kleine kans ;p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
yep +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet best hoe het met de natuur gesteld is, maar dat heeft niks met een maya kalender te maken. En zoals we nu bezig zijn dan gaat het al veel eerder dan 2220 goed mis, maak je daar maar geen zorgen over ;-) Als de mensheid uit zou sterven ofzo, dan nog is de wereld zelf niet vergaan :p
Jammer dat je niet even de moeite hebt genomen deze site te doorzoeken. De vraag is al vele malen gesteld. Hierbij mijn antwoord uit [http://www.goeievraag.nl/vraag/jaar-2012-gaan-gebeuren.34818]

Waar je op doelt (Ben je naar de film geweest ?) is waarschijnlijk de ondergang van de wereld zoals we die nu kennen, hetgeen voorspeld wordt op basis van een aflopende Maya kalender. Dat niet:

Je kan opgelucht ademhalen. Zelfs als het einde van de kalendere een ondergang zou betekenen is dat niet in 2012, maar in 2208. Een rekenfout heeft geleid tot het jaartal 2012.

Of er in 2208 wel redenen zijn om te denken dat de aarde ondegaat mag je me in 2207 vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangezien wij in waarzeggerij allang niet meer geloven, is 2012 gewoon een trucje om de aandacht te trekken of het werk van doorgedraaide mystici
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn al zoveel voorspellingen gedaan en overal hangt wel een "bewijs" aan vast dat het ook zo is. Voor iedereen een vrije keus ergens in te geloven en zich daar aan vast te houden.
Het einde der dagen word ook in de bijbel voorspelt. Maar welk jaar dat precies gaat gebeuren is niet duidelijk. Je kunt er wel uit opmaken dat we nu in de eindtijd leven. En het wil niet zeggen dat de aarde vergaat. De aarde blijft bestaan. Maar zo heeft ieder zijn eigen denkwijze en geloof.

Voor de een een fabeltje, voor de ander echt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat de wereld juist dan zal vergaan, maar er kan maar zo een kern van waarheid inzitten. Er zijn wel vaker voorspellingen uitgekomen.

Misschien gebeurt er dan wel nog een natuurramp of iets in die geest, ja wie zal het zeggen??

Moeilijk vind ik het wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is hetzelfde als het jaar 2000 dat alles mis zou gaan. Fabel dus.

Als ik ongelijk heb dan zien we elkaar wel terug in 2013 in een andere wereld en dan mag je me op m'n kop geven ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
afwachten tot 21-12-2012 :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of het 2012 is blijft een vraag, maar ik denk wel dat de aarde brandende en schuddende ten onder zal gaan.
Volgens de Hopi Indianen is de wereld al drie keer ten onder gegaan, door vuur. door ijs en water.
De verwachting van een poolaskanteling is wel reeel.
Als dat zou gaan plaatsvinden gaat de wereld een andere kant op draaien, met als gevolg enorme tsunami's en vulkaanuitbarstingen.
Maar of dat 2012 wordt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het fabel "de wereld vergaat' opgenomen was in het Guinees Book of record, dan zou het zeker op de eerste plaats staan.
Mijn idee: de zoveelste fabel. !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om precies te zijn: 'een echt fabeltje.'