de verhuurder treitert de huurders weg door middel van bellen,mailen,stalken en binnentreden van de woning zonder medeweten van de huurders mag dat

Ik ken huurders die altijd netjes de huur betaalden maar de verhuurder doet zeer discriminerend.De huurders zijn belgen en de man is Nederlander.De politie doet er niks aan die zegt dat het geen huisvredebreuk is als de verhuurder zonder medeweten van de huurders de woning binnenkomt.De papieren worden zelfs in gekeken van de huurders en worden zelfs hiermee geconfronteerd.De verhuurder zegt dat huurders geen prive hebben en dat de verhuurder alles dient te weten.
Met een smoes werden de huurders geconfronteerd dat de verhuurder het pand ging verkopen en werden een op ander dag uit het pand gezet.Daarna nam de verhuurder contact met de deurwaarder om vaststelling te doen dat de huurders het pand hadden verlaten.Hij bleef de huurders bedreigen via mail,stookte zelfs dat ze moesten hem betalen,eiste nog eens 6 maanden huur maar dan door middel van loonbeslag zou die aanvoeren bij de vrederechter.Hij zegt letterlijk huurder van buitenlandse afkomst hebben hier niks te schaften in Belgie en hij is naar politiebureau geweest om de huurders te schrappen van adres.De huurders hebben contact opgenomen met de politie die weigert het proces-verbaal te schrijven de verhuurder was in zijn recht en dus de huurders stonden op straat.Omdat het om een gezin gaat ,hebben ze snel een caravan gekocht en hebben geen adres meer,ze hebben wel een postbusadres.De verhuurder heeft verders niks meer van zich laten horen.De huurders wonen hier al 2 jaar en hebben schoolgaande kinderen.Wat nu?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (4)

En of dit huisvredebreuk is!!!!!!
Zelfs een verhuurder mag niet zomaar bij de huurder binnen komen.
Huurder kan 2 keer zeggen,liefst 3 keer, dat hij hier niet van gediend is.
Gebeurd het tog een 4e keer, naar de politie en het WEL aangeven en je niet laten afschepen.
Is teveel werk voor ze natuurlijk, maar huisvredebreuk is het echt!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een verhuurder heeft GEEN ENKEL recht een pand wat hij verhuurd heeft zomaar te betreden, als hij dit zonder toestemming toch doet is het gewoon huisvredebreuk.
Ook als een pand verkocht wordt en er is een normaal huurcontract aanwezig mogen huurders nooit zomaar er uit gezet worden.
Op onderstaande site kan je dit allemaal nog eens rustig nalezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als huurder heb je na 2 jaar huurdersrechten en sta je zelfs sterker dan de verhuurder omdat hij je dan niet zo maar op straat kan zetten .
bij beeindiging van huurcontract is verhuurder verplicht 3 maanden voor einddatum mede te delen dat het contract niet word voortgezet .
verhuurder mag nooit of te nimmer de verhuurde ruimte betreden zonder goedkeuring van de huurder en al helemaal niet als men in personalia gaat kijken .
de beste optie lijkt me om bij een wetswinkel binnen te stappen en je verhaal te doen .
die weten precies welke stappen wanneer te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas heeft in België een huurbaas het recht om aangekondigd of niet het huis te betreden. Of de huurder thuis is of niet is daarbij niet van belang.

Ook in België kan een verhuurder een huurder niet zomaar uit een huis zetten, ook hier hebben de huurders huurbescherming. Alleen in geval dat de verhuurder de woonruimte voor eigen gebruik nodig heeft, dan kan het huurcontract worden opgezegd.

Bij de politie staat niemand ingeschreven in België. Dit is bij de gemeente.

Ze kunnen proberen via de vrederechter hun gelijk te halen, hiervoor zullen ze (in theorie niet nodig, in de praktijk wel) een advocaat moeten inschakelen. Met alle kosten van dien.

Wat mensen zich moeten realiseren is dat België buitenland is met andere wetten en andere gewoonten.