Onder welke omstandigheden zullen wij wel zonder voorwaarden vluchtelingen toelaten, zie toelichting?

Deze vraag is geïnspireerd door de film: The day after tomorrow.

Wat nu als het noorden van Europa onbewoonbaar wordt, zullen wij dan al die 'vluchtelingen' zonder morren toelaten over onze landgrenzen, geven we ze een plekje op ons land, laten we ze toe in onze huizen?

En als het zuiden van Europa onbewoonbaar wordt?

In NL hebben we immers een mentaliteit van: als je geen orgaandonor bent, moet je ook geen orgaan willen.
(dit is puur als voorbeeld benoemd).

Dus de feitelijke vraag is zoals hij staat als GV-vraag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Op het moment dat een van onze buurlanden in de brede zin van het woord, onbewoonbaar wordt dan zullen mensen de deuren openen.

De hoofdreden voor het nog nauwelijks accepteeren van vluchtelingen in Nederland lijkt te liggen aan islam problematiek met een 'ver van mijn bed' gevoel. Ookal wetebn we dat Afghanistan een onmogelijk land aan het worden is voor een deel van de bevolking is het erg ver weg, en zijn we weinig betrokken met de problemen aldaar.

In andere landen met problemen lopen die problemen al zo lang, dat veel mesen zoiets hebben als 'bekijk het even'.

Een nieuwe ramp, in de buurt, zal zeker leiden tot grootschalige steun & acceptatie van [wellicht tijdelijke] immigratie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Eigenlijk stel je een onmogelijke vraag. 'Afhankelijk van de omstandigheden' houdt per definitie in dat je voorwaarden stelt.

Tja. Het hemd is nader dan de rok. Zolang we ons niet allemaal wereldburgers voelen zullen we bij mensen die op ons lijken toeschietelijker zijn dan bij mensen die op wat voor manier dan ook anders zijn.

Het is m.i. een ultiem teken van beschaving om ernaar te streven die verschillen, althans in perceptie, zo klein mogelijk te maken. Met zijn allen, maar dat spreekt voor zich.