Er staat bij een familiebericht"" verzoeke geen condoleances""

mag je dan (achteraf )een kaart of mailtje sturen als je verhinderd bent de begrafenis bij te wonen?
(na4 weken weet je niet dat de familie geen condoleances wilde
misschien haal je oude wonden open)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.3K

Het beste antwoord

Als ze zeggen dat ze geen condoleances willen, dan moet je ook geen condoleancekaart of mail sturen. Want dat is precies wat ze niet willen.
itsme
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik neem aan dat wanneer er staat liever geen condoleances dat ze bedoelen dat ze die niet persoonlijk willen ontvangen. Ik denk dat je wel een kaartje kan sturen.

Toevallig is pas mijn opa overleden en ik kreeg een kaartje van een vriendin met de tekst:
'in gedachten ben ik bij jullie'. Misschien vind je dit en optie? Ik raakte er erg ontroerd van om te weten dat mijn vriendin deze moeite genomen had en dan ook nog eens deze tekst. Ik was er erg blij mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk ook dat ze hiermee bedoelen niet persoonlijk condoleren. Een kaart met een persoonlijke noot erin wordt door de meeste mensen erg op prijs gesteld en helpt een beetje met de rouwverwerking. Dit soort kaarten wordt nog regelmatig weer tevoorschijn gehaald en gelezen. Is niet alleen mijn persoonlijke ervaring maar ook van vele anderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als mensen de moeite nemen om via een bericht te vermelden dat ze geen condoleances willen, dan zou je toch denken dat ze geen condoleances willen.
Niet vlak na de uitvaart, niet na een week, en ook niet na een maand.
Hoe duidelijk wil je het hebben?
Ze willen het niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
mee eens, +