Hoeveel liter water gebruikt een gemiddelde gezin van 3 man, en hoeveel kost het?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Uitgaande van de gemiddelde prijs van € 1,50 per m3, i.e. 0,15 eurocent per liter, kost het waterper persoon per dag: € 0,18. Dus 0,54 euro/dag
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een onzin, volgens jou kost 1 m3 water dan 150 euro. Ehm nee?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
0,15 cent per liter is toch echt gewoon 1,5 euro per kuub.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt.

Andere antwoorden (1)

In Nederland wordt gemiddeld 128 liter water per persoon gebruikt, dat maal 3 is 400 liter. Een kuub (1.000 liter) kost ongeveer 1 euro, dus voor het dagelijkse water ben je rond de 40cent kwijt.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vaak is er ook nog sprake van vastrecht kosten, versleutel je deze dan kom je eerder rond de 1,5 per liter. Bron Vewin http://www.vewin.nl/SiteCollectionDocuments/Publicaties/Drinkwaterstatistieken%202012/Vewin%20Drinkwaterstatistieken%202012%20lowres.pdf