Dat het van karakter een individualist is.
Niet iedereen werkt graag samen met anderen. Soms omdat het sneller gaat wanneer hij het alleen doet. Soms omdat hij graag zelf uitprobeert en zich alleen beter concentreren kan.
Soms omdat hij te eigengereid is en niets van anderen aanneemt. Soms omdat hij voor anderen niet 'af'wil gaan en zo kan ik nog wel even doorgaan.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ AMC
@corym: soms omdat hij niet geaccepteerd wordt door zijn omgeving
amc
13 jaar geleden
Inderdaad. Zo zijn er nog meer redenen, daarom zei ik ook;'zo kan ik nog wel even doorgaan'. Het feit ligt er dat sommigen dit principieel doen maar vaak ook niet anders kunnen zoals autisten. Dit is dan ook de reden dat er geen vaste benaming voor is en elk mens in deze categorie een benaming krijgt van zijn omgeving die aan één van deze omschrijvingen gelieerd is.

Andere antwoorden (6)

Dat hij/zij zelfstandig is en ondernemend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hij geen behoefte heeft aan anderen om zichzelf te kunnen vermaken, en waarschijnlijk ook geen bevestiging nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is diegene een perfectionist en wil hij/zij liever niks uit handen geven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij alles zelf doet, dan weet hij dat het goed is (voor hem althans)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Einzelgänger solist of vrijgezel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat gaat over mij :D

Je kan dan zeggen over die persoon dat die persoon het lastig vind om ja te zeggen en het gemakkelijker vindt om nee te zeggen, gemakkelijk twijfelt (daardoor), iets uit handen te geven, iets aan te nemen van anderen en dat die persoon denkt dat deze het in zijn of haar eentje wel aan kan. Het heeft niks met perfectionisme te maken, er zijn zelfs mensen die zo helemaal niet zijn, eerder met het gebrek aan het willen onderhouden van vriendschappen en vooral met het de instelling "Ik kan het zelf wel!". Je moet ook geen hulp opdringen aan deze mensen, gewoon doen werkt het beste.

Maar, als deze soort mensen dan toch hulp krijgen, of vriendschappen worden aangeboden, of er wordt daadwerkelijk samen geshopt, wordt het vaak weer wel gewaardeerd, want het is toch eigenlijk wel veel gezelliger, praktischer, stress, -en tijdsbesparender om iets samen te doen. Het scheelt ook een hoop chaos in je hoofd, maar ook in je eigen leven, als je bijvoorbeeld niet zoveel eisen aan jezelf stelt.

Het is eerder gemakzucht om niemand om je heen te hebben. Je hoeft dan niets te delen en je kan doen wat je zelf wilt, er is niemand die in je leven loopt te neuzen of je zijn of haar mening met je wilt delen waar je niet op zit te wachten.

Dat weet ik, omdat ik zelf zo iemand ben. Ik doe heel veel alleen en alles vanwege bovenstaande redenen. Achteraf blijkt het toch wel handig te zijn als je op zoek bent naar een mooie jurk voor die bruiloft, een ander ziet het toch net even anders, en het is toch wel handig als je je zolder moet opruimen dat iemand de rommel voor je wegbrengt als je zelf geen vervoer hebt. En als je eens je verhaal kwijt wilt, is het toch wel fijn als je dat aan je goede vriend kwijt kan ipv aan je familie bijvoorbeeld (die alles al van je weet). Bovendien is het veel leuker om met iemand weg te gaan naar het strand, dan dat je in je eentje uitwaait.

Ondanks dat ik dan dus vaak denk "ik kan het zelf wel", vind ik mensen om mij heen nét zo gezellig hoor... Of je einzelganger bent, dat ligt helemaal aan jezelf en je instelling in het leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik herken hier veel van mezelf in.