In de meeste landen, vooral die waarin het christendom traditioneel een grote invloed heeft, zijn de zaterdag en de zondag sinds de invoering van de vijfdaagse werkweek weekeinddagen. In bepaalde Islamitische landen zijn de vrijdag en de zaterdag de dagen van het weekeinde. Israël heeft een weekeinde van slechts een dag, de sabbat. In feite is dit vaak anderhalve dag, omdat het weekeinde op vrijdagmiddag aanvangt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

wie heeft verzonnen dat de week er 5 heeft
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vroeger waren mensen alleen op zondag vrij omdat dat vanuit het christelijk geloof een rustdag is.
Later op 23 december 1960 is de vrije zaterdag ingevoerd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben bang dat je het woord 'maar' bent vergeten!