Waarom blijft porno zo populair op het internet?

Vroeger was porno schaars en spannend. Tegenwoordig is het overvloedig aanwezig en niet meer bijzonder.
Je zou zeggen dat er nu een generatie is die is opgegroeid met dat overschot aan porno.
Waarom blijft porno dan toch zo populair op internet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (6)

Ik denk dat porno net zo lang populair blijft als seks op zich. Seksuele gevoelens zitten in de mens, gevoelens van opwinding dus. Over het algemeen krijg je gevoelens van opwinding bij het zien van seks. Hoe vaak je het ook ziet. (al vermoed ik dat het wel minder wordt naarmate je het vaker ziet.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat het met de tijd meegaat denk ik.
het wordt steeds extremer. dus wel steeds vernieuwender.
had je 20 jaar geleden bijvoorbeeld Brazilian fart porn! of Japanese girls exchanging body fluids.
alleen al deze titels zullen veel interesse wekken bij velen
dus even erop klikken en boem!(nog een hit erbij).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ik ben ook van die "generatie" he die jij beschrijft in je vraag. :-)
Omdat het gratis binnen handbereik ligt. Vroeger moesten pukkelige jongetjes met schaamrood op de kaken naar een winkel met vieze blaadjes. Nu niet meer.
14 jaar geleden
Omdat er geen relatie is tussen schaarste en populariteit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Porno is altijd populair geweest. Het was vroeger alleen minder beschikbaar en er werd ook vaker meer stiekem naar gekeken.

Als het internet iets heeft laten zien is het wel het enorme markt potentieel van porno als product. En het einde lijkt bepaald nog niet in zicht...
Het blijft toch enorm populair voor iets waar helemaal niemand naar kijkt....

In de serie scrubs een leuke quote gevonden door dr Cox: If all porn was to be removed from the internet there would be only one site left called: 'bring back the porn'.
De beroemde scetch van de groep Avenue Q beschrijft het ook erg mooi.. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is heel eenvoudig: jaarlijks komen er 82 miljoen nieuwe bewoners op aarde. Ongeveer 25 miljoen hebben toegang tot internet, ongeveer 10 miljoen zijn (gedurende een deel van hun leven) geinteresseerd in porno.

Bij jongens/mannen bestaat interesse gedurende ongeveer 8 jaar, bij vrouwen iets minder, circa 2. Gezamenlijk dus ongeveer 10 jaar per "lichting", dus 10x10 = 100 miljoen potentiele kijkers/kopers.

Daar ligt je antwoord...

De 80/20 regel geldt in de branche: er zijn wereldwijd 10 grote aanbieders die 80% van de markt bedienen. Dus 80 miljoen / 10 partijen = 8 miljoen per partij, een uiterst interessante business...

Even toelichting: kosten per uur productie ergens rond de 1200 euro (Oost Europa is lager, VS iets hoger), verkoop per 5 minuten film 80 euro, maar wordt gemiddeld 6 keer verkocht, dus 480 euro per 5 minuten. 12 blokken per uur * 480 = (afgerond) 6000, tegen productie 1200 en lage verkoopkosten (nl. 10 bekende partijen en via internet).

Leuke marge dus!