Zijn er ook vrijwilligersprojecten waar je onkosten worden betaald ? In het buitenland.

Ik wil best vrijwilligerswerk doen, maar heb het niet zo breed. Waarom betalen als je hulp geeft ?

Nu even over het buitenland. Ik weet dat er in NL ook mogelijkheden zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een paar jaar geleden was er een ding vanuit de EU waarbij jongeren tot iets van 25 jaar ofzo 3 maanden in een ander EU-land vrijwilligerswerk kunnen doen, waarbij de onkosten betaald worden.
Of het nog bestaat, en hoe het heet, weet ik helaas niet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoi,
Met Stichting Via (Vrijwillige Internationale Aktie) uit Amsterdam kun je voor 110 euro kiezen uit de ruim 700 projecten voornamelijk in Europa en Azië. De projecten duren twee weken. Mocht die 110 euro (voor accommodatie, voeding en excursies) nog te veel voor je zijn, dan kun je een beroep doen op het solidariteitsfonds van Stichting Via.

Het beste antwoord

Ik kan je het onderstaande aanbevelen:

Het betreft een gescreende, betrouwbare organisatie die op zoek is naar vrijwilligers die komende zomer 9 weken (juni-augustus) willen werken met kinderen tussen 6 en 16 jaar.
Het betreft hier diverse werkzaamheden, zoals sport en spelactiviteiten, recreatie, creatief.

Je wordt er zeker niet rijk van, maar je onkosten zijn gedekt en je komt met vele ervaringen rijker terug.

Onderstaande bron is slechts één voorbeeld en is NIET bedoeld als reclame, dat voor de duidelijkheid.
Het is slechts één van de voorbeelden die er zijn m.b.t. vrijwilligerswerk in het buitenland.

Zie de tweede bron voor vele sites waar je je verder kunt oriënteren.

Hopelijk kun je hier iets mee, veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb eens wat zitten googelen omdat ik zelf de vraag ook wel interessant vind.

Als je in Nederland vrijwilligerswerk doet, krijg je bijna altijd een onkostenvergoeding. De reden kun je zelf wel bedenken. De organisatie waar je voor werkt, hoeft niet in je onderhoud te voorzien, en ook zijn er geen enorme reiskosten.

Bij alles wat ik tegenkom bij vrijwilligerswerk in het buitenland zijn er kosten voor de vrijwilliger zèlf. In principe is er natuurlijk wel een vergoeding, maar die komt tot uiting in b.v. gratis verblijf (je moet wonen en eten) maar dan wel zelf de reiskosten betalen, of andersom. Gratis reis, en zelf in je onderhoud voorzien.

Men gaat er meestal vanuit, dat mensen een jaar wat van de wereld willen zien, en dat zoiets heel duur is zonder vrijwilligerswerk. Om de kosten van zoiets te drukken, kun je kiezen voor vrijwilligerswerk, en moet je het zien als een soort korting op de totaalprijs van je avontuur.

Als je wat concretere plannen hebt, (soort werk, bestemming) stel je vraag hier dan nog eens. Het is dan veel makkelijker zoeken. Want werken in Cambodja is natuurlijk iets heel anders dan in Frankrijk.

Ook zou je je vraag eens op een forum kunnen stellen, dat meer gericht is op dit onderwerp. Ik sluit 2 links bij.
Eén van een mogelijk forum, en één van een startpagina.
Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met de Stichting Via (Vrijwillige internationale aktie) kun je nagenoeg gratis vrijwilligerswerk doen in het buitenland. Heb je echt geen geeld dan kun je zelf een beroep doen op het solidariteitsfonds van de stichting Via of vrijwilliger worden