Hoe kan het dat ''de dader'' nog kon zeggen dat het een gerichte aanslag was op de koningin?..ik bedoel--->

Hoezo ga je dat als eerste vragen als politie agent als je ziet dat iemand zo goed als dood is..geloof er geen snars van...

zal het een trucje van de politie/media zijn om een groter verhaal in de doofpot te stoppen...?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat de politie zo snel mogelijk wil weten wat het motief is en of ze nog meerdere acties wellicht kunnen verwachten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Zei hij dat niet uit zichzelf?
Kan me voorstellen als dat je bedoeling is en het mislukt en je merkt dat je er zelf slecht aan toe bent, dat je dan nog even wil laten weten wat je bedoeling was...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat ik begrepen heb uit verhalen van omstanders is er meteen een agent op de achterbank van de auto gaan zitten om het hoofd van de man te stabiliseren.
Verder is het zaak om een zwaargewonde aan de praat te houden. Zo kan ik me voorstellen dat je dan zegt:
"Wat heb je nou gedaan?"
Blijkbaar is er antwoord gegeven.
15 jaar geleden
de man zie je nog bewegen op video's dus dat hij gesproken heeft geloof ik wel.
ze waren binnen 2 seconde in die auto bij hem, en hij heeft zoveel adrenaline in zijn bloed gehad dat je echt wakker blijft.
is met narcose ook zo, hoe zenuwachtig en meer adrenaline je in je lijf heb des te langer duurt het voor je out gaat.

gr
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat het een van de eerste vragen is die men stelt, zeker als iemand zwaar gewond is en er een reeele kans op overlijden is. Je wilt dan op zijn minst toch het motief weten voordat hij sterft. Het wordt anders lastig herleiden waarom iemand het heeft gedaan en of er meerdere mensen achter zitten.

Is het een eenmansdaad van een verwarde persoon, is het een wraakactie van een organisatie die aanslagen plegen. Het is een groot verschil voor het vervolgtraject m.b.t. beveiliging en politie inzet.

Als het namelijk het laatste geval is, dan kan je nog meer verwachten want een organisatie kan best bommen geplaatst hebben of iets anders nog doen die dag op die plaats of elders, die weer anderen in gevaar kunnen brengen.

Veiligheid van andere mensen (die zo massaal op de been zijn) is dan prioriteit 1. en niet de verdachte.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom dit speculeren?

Ik heb vandaag vanuit interesse een aantal beelden meerdere malen terug gekeken. Nu zou ik liegen als er bij mij niet ook nog een paar vragen zijn waar ik graag antwoord op wil hebben. Maar is het niet verstandig om gewoon eerst de onderzoeken af te wachten?

In de doofpot stoppen lukt niet echt meer. Nu zo een beetje de hele wereld gefocusd was op Apeldoorn. Tot en met het "Breaking News" van CNN aan toe. Als het een éénmansactie is dan zullen er wellicht een hoop vragen open blijven nu de verdachte ook is overleden...

Wat ik begrepen heb uit de berichten en de persconferenties is dat de verdachte "Het is mislukt" heeft gezegd tegen de eerste agent die bij hem kwam. Dus dan mag je er logischerwijs vanuit gaan dat het doel niet was om zoveel mogelijk slachtoffers te veroorzaken. Dus één aanslag op de koninklijke familie is 'met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid' wel het doel geweest. Blijft de "Waarom?" vraag over...

Op deze vraag zullen we nooit antwoord krijgen aangezien de verdachte is overleden. Ik verwacht dat er binnen een aanzienlijke periode een reconstructie plaats vind op basis van getuigenverklaringen. Ook op de vraag: Was de auto al beschadigd, voordat hij door het publiek heen reed. Er hangen veel bewakingscamera's in de bewuste jachtlaan...

Speculeren is leuk, maar het heeft op dit moment na mijn idee echt geen zin...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je hebt wat mij betreft gelijk, maar speculeren is wel leuker want dat geeft meer ruimte aan je eigen vooroordelen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En dit is juist gevaarlijk... "Van mij persoonlijk kreeg hij al levenslang, omdat hij mijn koninginnedag had verziekt." Weken hard gewerkt naar een knalfeest en dan wordt het uitgesteld omdat het hoge lalalaaa hoempapa muziek gehalte niet past bij de sfeer van de dag... Met het maken van vooroordelen is men naar mijn mening niet in staat om de situatie juist te relativeren...
Toen de dader nog vast in die auto zat, heeft de politie hem ondervraagt. Tijdens deze ondervraging heeft hij zelf toegegeven dat het een bewuste actie was met als doelwit de koninklijke familie. Dat was de eerste en de laatstse overhoring want toen hij in het ziekenhuis lag was hij onaanspreekbaar en om 2.58 is hij overleden.
Je hebt wel een punt maar ik denk niet dat de politie gaat liegen over zo iets. En trouwens hij was niet zo goed als dood hoor. Hij was nog aanspreekbaar. Het is in ieder geval heel erg dat zo iets heeft kunnen gebeuren.
Bronnen: