kan een bewonerscommissie zomaar om sponsoring vragen aan de bewoners?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat willen ze met dit geld doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goeie vraag!!!

Antwoorden (3)

Ja, een bewonerscommissie kan natuurlijk alles vragen.

Of ze je verplicht kunnen stellen om het ook te betalen is een andere kwestie.
Dat zal niet het geval zijn.
Je betaalt toch al een vast bedrag?

Sponsoring waarvoor?

Iedereen mag om sponsoring vragen.
Een verpleegkundige op de dagbehandeling voor chemokuren die gaat de Alpe d'Huez op fietsen en vraagt
sponsoring aan de mensen die op die dagbehandeling komen.
Daar ligt een briefje.
Daar kun je mee doen wat je wilt.

Op die manier mag iedereen dus alles vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vragen staat vrij. Verplichten is een ander verhaal.
Jammer dat je niet vermeld waar die sponsoring dan voor is. Voor verbetering van de woningen of iets dergelijks?
Sponsoring kan nooit verplicht worden gesteld, je kunt dus weigeren.
Heeft het echter te maken met iets waar je als bewoner baat bij hebt, dan is het het overwegen waard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er is ons ook niet verteld waar de sponsoring voor gaat worden gebruikt.De bewonerscommissie krijgt jaarlijks al geld van de wooncorporatie.
Ik vroeg mij af of dit wettelijk door de beugel kan.
Een bewonerscommissie verricht activiteiten ten opzichte van de eigenaar van een gebouw/woningen. Het is dan heel gewoon om aan de mensen die door haar willen vertegenwoordigd worden, een kleine bijdrage te vragen.

In de overlegwet zijn de regels voor het verplichte overleg tussen huurders en eigenaren vastgelegd. Als er minder dan 25 woningen zijn is er meestal een bewonerscommissie.