Waarom noemen mensen hun kinderen kidz?

Mina en de kidz
doortje en de kids
ik vindt het raar(t zal aan mij liggen)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klinkt zo Amerikaans, he?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een vraag

Het beste antwoord

Het is 'in' en klinkt zo lekker 'wij zijn moderne ouders' achig, om het over je 'kids' te hebben, in plaats van je kinderen.
Persoonlijk krijg ik er ter plekke slappe knieen van als mensen het over hun 'kids' hebben.
Doe normaal en spreek je moerstaal zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is tegenwoordig toch standard operating procedure om Engelse woorden te gebruiken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies Loenie! brrr!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yesssss, cool.

Andere antwoorden (10)

raar irritant, maar het is wel (nog steeds) heel modern, ben bang dat het niet overgaat
13 jaar geleden
Ik denk dat het korter is om uit te spreken. Wanneer je "kinderen" zegt, klinkt het zo "lang". Bovendien klinkt het ook min of meer stoer, modern. Tis Engels. Tegenwoordig gebruiken we meer Engelse woorden. Als je je bedenkt hoeveel Engelse woorden we gebruiken: Cool, chat(ten), email(en), zappen, etc.

Opvallend detailtje: Je schrijft 'kids' met een 'z' :) Das hedendaags een typisch voorbeeldje van een moderne woordspelling (in de informele sfeer althans).

Toegevoegd na 5 minuten:
Oh, trouwens, je mag het wel raar vinden, hoor. Je hoeft je niet per se aan diegenen die wel het woordje 'kids' zeggen, aan te passen. Doe gewoon waar jij je goed bij voelt! ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het stel dat ik ken doet het met name omdat er meerdere kinderen uit meerdere huwelijken zijn. Vaders had kinderen, moeders had kinderen en er zijn nog samen kinderen, kids is natuurlijk makkelijkere als een keuze te maken uit de namen, tja en kinderen is natuurlijk te ouderwets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kids is simpelweg een afkorting van kinderen die als hip wordt gezien, en dus vooral bij jonge vaders en moeders wordt gebruikt.

Het komt uit het Engels, net als veel meer andere woorden, net als jonge mensen iets wel chill vinden.

Of het nou echt nodig is om je er aan te ergeren..

Mijn vriendin wilde een hippe auto dus ga een Audi A5 cabrio kopen, en kids maken.

Binnenkort kan ze met de kids in de auto dakkie eraf en verhuizen naar het buitenland maar!

Toegevoegd na 1 minuut:
Als ik het zo lees valt het bij mij niet eens op dat er kids staat
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens hier, je bent niet de enige die dit zichzelf afvraagt.
http://www.goeievraag.nl/vraag/noemen-mensen-kinderen-kids.44968
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap eigenlijk niet wat er zo raar aan is ,mij zul je trouwens niet gauw horen praten over mijn KIDS,want dan praat ik over mijn kinderen,maar als ik een e-mail schrijf in naam van ons allemaal dan schrijf ik wel eens mijn partner zijn naam ,mijn naam en dan de kids .
ik vind dat wel leuk klinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat scheelt gewoon een paar letters typen of schrijven en het is voor iedereen begrijpelijk. vandaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Kidz' of 'kids'; ik vind het helemaal niks. Het zal wel aan mij liggen maar ik vind het klinken alsof kinderen iets is wat je overkomt of iets wat er onvermijdelijk bijhoort. Soort van gebrek aan respect, waardering of iets van die strekking. Zal wel ouderwets van me zijn maar, so be it, om een ietwat ironische reactie te geven. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat vele mensen tegenwoordig ook zeggen "Zeg maar van yes "
Wanneer je het tien keer hoort begin je't ook te zeggen...klinkt cool
In Brussel zeggen ze 'ketje' is dat niet mooier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Koters' is ook zoiets; misschien wel dezelfde taaloorsprong als 'kids'. Ik stel me daar een kinderrijk gezin bij voor. Wel uit vroeger tijden want het klinkt me wat archaïsch in de oren.
Ik erger me er helemaal dood aan, maar helaas is dit ook weer eens zo'n zinloos modeverschijnsel dus we zitten er nog wel even mee.

Het komt uit het Engels.