wie ruimen de lichaamsresten van mensen op bij bijv. zijn doodgereden?

Toegevoegd na 50 seconden:
Met bij bedoelde ik die.

Dus wie ruimen de lichaamsresten op?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.fomat.nl/ambulance-vervoer.html#5
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allereerst komt er een arts/lijkschouwer die de dood en oorzaak moet vaststellen en de politie die de situatie moet schetsen, hiervoor moet alles blijven zoals het is. Tenslotte zijn er bij de lijkschouwer collega's die helpen bij het opruimen van het lichaam/lichaamsresten om het te vervoeren. Toegevoegd na 2 minuten:
Vervolg: ....naar het pathologisch instituut of lijkafdeling in het ziekenhuis om het lichaam te koelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom is mijn antwoord verplaatst? De vraag was wie de lichaamsresten opruimen? Volgens mijn antwoord zijn dat de lijkschouwer en zijn collega's. Waarom is dat geen antwoord op de vraag? en volgens wie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaan bepaalde bedrijven om deze resten op te ruimen. Als er bijvoorbeeld een grote moord is gebeurd in een huis ruimt het bedrijf het lichaam op, en kuist het huis met bepaalde materialen die het bedrijf heeft. Vaak word het lijk niet opgeruimt door dit bedrijf aangezien het bij een verdacht overleiden vaak naar een patholoog moet, voor een autopsie.
Hierdoor kan vaak de juiste doodsoorzaak vastgesteld worden. Bronnen:
- Artikel in Primo TV gids
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zijn al deze antwoorden verplaatst naar reacties? vreemd want nu zit mijn beste antwoord tussen de reacties...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Sanne09, je hoeft geen beste antwoord te geven als die er niet bij staat. Helaas heb je van die mensen die een antwoord laten verwijderen puur omdat hun een beter antwoord denken te hebben ongeacht of dat het goede antwoord is of niet. Het zou eigenlijk beter zijn als deze site beslist dat een antwoord voortaan alleen door vraagsteller verwijderd kan worden.

Het beste antwoord

Allereerst komt er een arts/lijkschouwer die de dood en oorzaak moet vaststellen en de politie die de situatie moet schetsen, hiervoor moet alles blijven zoals het is. Tenslotte zijn er bij de lijkschouwer collega’s die helpen bij het opruimen van het lichaam/lichaamsresten om het te vervoeren naar het pathologisch instituut of lijkafdeling in het ziekenhuis om het lichaam te koelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als dat via de trein gebeurd dan kan de brandweer hiervoor worden opgeroepen ook om de boel schoon te spuiten. Ik ken iemand die bij de brandweer dit diverse malen heeft gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Lichaamsresten worden niet weg gespoten maar verzameld door ambulance personeel lijkschouwers enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarheen worden lichaamsresten weggespoten en hoe kunnen nabestaanden dan eventueel het lichaam cremeren of begraven? Beetje gek als de brandweer zo oneerbiedig met lichamen omgaat.
Ivana
12 jaar geleden
Jullie slaan het woordje OOK over bij het lezen. De lichaamsresten worden met eerbied verzameld, WAARNA de brandweer de omgeving en de trein van bloedsporen zuivert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt gelijk....ik las dat woordje over het hoofd, mijn excuses Gerard voor mijn impulsieve reactie. :-(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana heeft het goed gelezen,met schoonspuiten bedoelde ik nadat de resten zijn weggehaald.
Politie. Ik ken iemand die met een plastic zak langs de spoorbaan moest om de menselijke resten na een zelfmoordpoging te zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ken ook iemand met zo'n baantje op oproepbasis.
(zoek zelf toch liever paaseieren moet ik zeggen, maar dat terzijde) ;-) +