Wat is volgens de Griekse bevolking zélf de beste manier om uit de problemen te komen?

Ik hoor, zie en lees continu dat de Grieken protesteren tegen de inmenging van het IMF en tegen de enorme bezuinigingen die moeten worden doorgevoerd.

Vindt de Griekse bevolking dat hun land een probleem heeft? Zo ja, hoe willen ze dat probleem dan wel oplossen, als ze niet willen bezuinigen?

Toegevoegd na 45 seconden:
Ik zoek dus naar de gedachten van de Grieken zelf; niet naar onze gedachten over de gedachten van de Grieken.

Cryofiel
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

De Grieken zelf schijnen te denken dat ze gewoon geld moeten krijgen van ons, omdat ze denken dat wij er ook baat bij hebben dat de euro niet gaat vallen (hebben ze op zich nog gelijk in ook).
Dat ze daar zelf ook voor moeten bloeden wil er blijkbaar bij hen niet in als ik het zo hoor. Zo hoorde ik vandaag een man die kan gaan fluiten naar zijn 13e en 14e maand... een 14e maand???
Ik heb eigenlijk geen enkele Griek gehoord die vond dat het terecht was dat ze moesten betalen. Wel genoeg Grieken gehoord die vonden dat 20 uur werk per week toch echt wel het maximum was.

Samengevat: Europa wil graag op vakantie naar Griekenland, Europa wil de Euro redden, de wereld heeft veel aan Griekenland te danken, dus iedereen moet maar gewoon geld aan Griekenland geven, (de rest heeft toch genoeg geld), zodat ze gewoon door kunnen leven zoals ze nu ook doen.

Weet je dat ik dan eigenlijk nog meer respect heb voor de IJslanders. De gemiddelde IJslander had er niet echt schuld aan dat hun banken gekke dingen deden, de gemiddelde Griek heeft zeker ook wel schuld aan waar ze nu staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Grieken geloven kennelijk in wonderen. En denken dat door er niets aan te doen hun problemen vanzelf opgelost zullen worden.
Helaas voor hen is de werkelijkheid een beetje anders. Hun economie kan alleen herstellen wanneer er massaal en op grote schaal bezuinigd wordt.
Net zoals in een gezin dat grote schulden heeft moet er bezuinigd worden..om hun schulden af te lossen.
Ze kunnen en mogen er niet vanuit gaan dat Europa hun jarenlange verkwisting wel eventjes zal betalen.