Zeker weten, een oud tante van mij (toen 76) ging parachutespringen en zei"Ach jongen, als het nu misgaat heb ik maar een paar jaar verloren. Als jij springt en het gaat mis ben je je hele leven kwijt."

Vond ik erg scherp
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Volgens mij schamen ouderen zich minder snel ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja!! daar zit wel enige waarheid in
als je jonger bent ben je met andere dingen bezig
als je war ouder bent begint weer een beetje de tweede jeugd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ervaringsdeskundige kan ik je vertellen dat ik vroeger toch wel wat gekker deed dan tegenwoordig. Ik doe steeds normaler, i.e. minder gek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, ha! Mijn moeder ook. Toen ze 82, 83 was werd ze dement. En toen heeft ze wel gek gedaan. Maar zover ben ik nog niet. Ik zal jet tzt wel melden op GV ... als ik dan nog kan internetten :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Esme, mijn moeder ook, was 83, en al redelijk dement nam het vliegtuig in haar eentje om mij op te zoeken, dat zal ik nooit vergeten.
Als ervaringsdeskundige kan ik vertellen dat dat klopt; in een bepaalde fase van hun leven vinden sommige mensen het heel belangrijk wat een ander van ze denkt en hoe een ander tegen ze aankijkt. Op een bepaalde leeftijd krijg je daar steeds meer lak aan en ga je gewoon doen wat je leuk vindt.

Geen idee of dit voor iedereen geldt, maar je ziet het vooral vaak bij mannen die dan op hun 50ste een motor kopen en een tweede jeugd gaan vieren. Of vrouwen die eindelijk gewoon de kleren aantrekken die ze altijd al leuk vonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ervaringsdeskundige kan ik je zeggen dat dat op sommige punten heel goed klopt en op andere punten helemaal niet.

Ik kan nog steeds volledig uit mijn dak gaan in een kroeg of op een dansfestijn met house-muziek of wat dan ook.
Ik denk dat ik inderdaad zelfs minder gene heb dan vroeger om mij te laten gaan.

Ik draag nog steeds mijn zelf gemaakte kleren en die zijn meestal bepaald niet standaard.
Zelfs minder standaard dan vroeger, omdat ik me nu ook niet meer hoeft te conformeren aan wat op het werk toch wel een beetje gewenst was.

Ik was 50 toen ik voor het laatst een knalpaarse hairextension in mijn krullen heb laten verwerken.
Nu doe ik niet meer zo gek met mijn haren.
Wat dat betreft ben ik een stuk ingetogener geworden.

Weet je:
Sommige mensen zijn met 25 jaar al oud.
Anderen doen daar wat langer over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit klopt wel , ouderen (zowel vrouwen als mannen)hebben wel eens vaker spontaan van die (jeugdige) uitspattingen . Dit zie je wel eens vaker op feestjes , meestal als ze een glaasje op hebben , dan willen ze zich nog wel eens meten met de jeugd en halen de meest vreemde capriolen uit . Dan zegt men wel , kijk hem of haar eens , hou ouder hoe gekker !!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn fasen in een mensenleven, waarin ze opeens dingen gaan doen, die nooit iemand van hen verwacht heeft.
Brave pa Hein scheert ineens zijn hoofd kaal, laat een snor staan en verruilt zijn sportieve jeans voor een leren broek.
( Middelbare Hein ziet de oude dag komen, en wil voor die tijd nog even genieten van zijn tot nu toe verborgen dubbelleven. Nu zijn ouders er niet meer onder hoeven te lijden (reformatorisch) komt hij er voor uit eigenlijk meer van mannen te houden.
Of Dick wil zijn hele leven al graag een knalrood sportwagentje. pa tegen zijn 60e heeft hij het geld ervoor..
Alie heeft levenslang voor anderen en haar gezin gezorgd. Ze is nu 60 , weduwe en ze heeft geen kinderen meer in de buurt, die haar in alles remmen. Ze haalt al haar geld van de bank en maakt een zeer luxe wereldreis.
Met de levensavond en daarbij horende klachten voor ogen, willen mensen nog even goed van het leven genieten.
overigens doen ze vaak niet veel anders dan ze vroeger deden. Maar omdat ze op een bepaalde leeftijd komen, verwacht de omgeving dat ze ' het wat kalmer aan ' doen..
Dit soort oorzaken kunnen allemaal ten grondslag liggen aan die uitspraak: Hoe ouder hoe gekker.
En er zijn natuurlijk nog talrijke andere situaties te bedenken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor dat klopt, moet je mijn reactie's maar eens af en toe lezen.
Zeker die van de laatste twee dagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Komt dat niet gewoon door de warmte Ed?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach dat is het dus!
Ik gaf ook zulke gekke antwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voel helemaal met je mee Ed,, dat weer en het hart ligt op de tong + voor het laten lachen.
Als 75 jarige,ben ik nog niet oud genoeg om daar nu al antwoord op te geven! Maar voor sommigemensen gaat dat zeker op.Mar die waren met 20 ook al gek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 , zo is dat
Volgens mijn kinderen en schoonzoons wel, hahahaha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk het toch niet,maar denk dat juist de omgeving gewoon minder van oudere accepteert,voel mezelf honderd maal slimmer als vroeger en vraag me nu nog vaak af hoe ik vroeger zulke stomme dingen heb kunnen doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft hier geen ervaringsdeskundige voor te zijn.
Een algemeen antwoord is onmogelijk.
Keep it simple: stel je wordt ouder, je lichaam wil niet meer zo goed, je wordt ziek en de dood komt wel heel erg dichtbij, geloof me, er zijn zat oude(re) mensen die dit meemaken, daar wordt niemand vrolijk van laat staan gekker (jij bedoelt natuurlijk "prettig gestoord" maar die vlieger gaat hier dus even niet op).

Als alles je voor de wind gaat wordt je als oudere wat rustiger: het hoeft allemaal niet meer zo, je hebt al die bevestigingen gewoon niet meer nodig waardoor je een stuk relaxter door het leven gaat en dus zoiets hebt van: "I don't care what you may think" en vervolgens doe je gewoon je ding zonder geforceerd te zijn.

Hangt dus van je situatie af.
Goeie vraag trouwens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ervaringsdeskundige, klopt. Je durft voor schud te staan, want reacties erop interesseert je niet zo meer. Vroeger dacht je automatisch, wat zal die en die denken? Dat gaat dus over. Je gaat gewoon eigenlijk meer jezelf zijn en dat is best bevrijdend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
mijn idee, +
Ik durf het niet voor andere te zegen maar bij
mij klopt het wel.
ik denk wel wat meer na voor dat ik iets doe
en dat was vroeger niet zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt helemaal. En het is ontzettend prettig om nu zo te kunnen leven. Het is wel jammer dat niet iedereen al jong begint met dit "gekke"gedrag. Werd de wereld en het leven iets luchtiger.