Je hoort wel eens de uitspraak "hoe ouder, hoe gekker", klopt dit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zeker weten, een oud tante van mij (toen 76) ging parachutespringen en zei"Ach jongen, als het nu misgaat heb ik maar een paar jaar verloren. Als jij springt en het gaat mis ben je je hele leven kwijt." Vond ik erg scherp

Er zijn fasen in een mensenleven, waarin ze opeens dingen gaan doen, die nooit iemand van hen verwacht heeft. Brave pa Hein scheert ineens zijn hoofd kaal, laat een snor staan en verruilt zijn sportieve jeans voor een leren broek. ( Middelbare Hein ziet de oude dag komen, en wil voor die tijd nog even genieten van zijn tot nu toe verborgen dubbelleven. Nu zijn ouders er niet meer onder hoeven te lijden (reformatorisch) komt hij er voor uit eigenlijk meer van mannen te houden. Of Dick wil zijn hele leven al graag een knalrood sportwagentje. pa tegen zijn 60e heeft hij het geld ervoor.. Alie heeft levenslang voor anderen en haar gezin gezorgd. Ze is nu 60 , weduwe en ze heeft geen kinderen meer in de buurt, die haar in alles remmen. Ze haalt al haar geld van de bank en maakt een zeer luxe wereldreis. Met de levensavond en daarbij horende klachten voor ogen, willen mensen nog even goed van het leven genieten. overigens doen ze vaak niet veel anders dan ze vroeger deden. Maar omdat ze op een bepaalde leeftijd komen, verwacht de omgeving dat ze ' het wat kalmer aan ' doen.. Dit soort oorzaken kunnen allemaal ten grondslag liggen aan die uitspraak: Hoe ouder hoe gekker. En er zijn natuurlijk nog talrijke andere situaties te bedenken!

Volgens mijn kinderen en schoonzoons wel, hahahaha

klopt helemaal. En het is ontzettend prettig om nu zo te kunnen leven. Het is wel jammer dat niet iedereen al jong begint met dit "gekke"gedrag. Werd de wereld en het leven iets luchtiger.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100