Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het redelijk om abonnementsgeld terug te vragen bij niet bezorgen van een krant?

Ik heb een weekendabonnement van een krant. Al 2 x achter elkaar heb ik deze niet bezorgd gekregen. Ik heb het beide keren gemeld, maar ook aan nabezorging doen ze blijkbaar niet, maar inmiddels betaal ik dus wel voor kranten die ik niet krijg.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Je mag gewoon het geld terugvragen van de niet geleverde kranten. Ze komen het contract namelijk niet na
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Ja, zelfde ervaring gehad. Ik had de krant voor iedere dag. Herhaaldelijk gebeurde dit bij mij. Het ging niet zonder slag of stoot, maar ik kreeg het abonnementsgeld voor de resterende periode terug. Je kunt dit vragen omdat zij inderdaad de overeenkomst niet goed nakomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan hier compensatie voor krijgen. Bij mijn krant noteren ze de klachten en het word dan automatisch verrekend bij het volgende abonnement. En als je het abonnement dan niet verlengt krijg je tegoedbonnen die je kunt inwisselen bij een kiosk.
Tip: niet bellen maar schrijven. Een geschreven klacht wordt vaak zorgvuldiger afgehandeld is mijn ervaring.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had ook een weekend Abonnement. Uiteindelijk afgezegd en geld teruggestort. Oplossing? Haal m nu bij sigarenboer. Prima oplossing. Is hij erniet dan regelt deze man m voor mij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het geld altijd terug vragen .
Maar je kunt ook bellen naar de krant en dan krijg je de krant later in de bus .
Maar meestal is tijdelijk dat je geen krant krijgt .
Als er meer klachten over de kranten bezorger zijn dan is de kans groot dat de kranten bezorger vervangen wordt .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, heb dit zelf regelmatig gehad bij het AD. Via de website kan je hiervan melding maken en dan wordt er keurig het abonnementsgeld van 1 (of meerdere) exemplaar afgetrokken van je maandbedrag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding