Wat te doen bij: een uit de hand gelopen burenruzie, gebaseerd op iets wat 10 jaar geleden gebeurd is en waaraan de ene partij vast blijft houden?

Toen ik een jaartje of 10 geleden voor het eerst in m'n leven op mezelf ben gaan wonen in desbetreffende flat op de 5e verdieping, precies in het midden, wist ik nog niet veel van de geschreven en ongeschreven regels wat betreft "het rekening houden met de medebewoners". De enige ervaring op dat gebied waren de welbekende Zon, Zee en Zuip vakanties die ik in Spanje heb genoten.
Inmiddels weet ik beter, m'n wilde haren kwijt, waar de andere bewoners allemaal begrip voor hebben getoond, (omdat zij ook jong zijn geweest) BEHALVE de buurvrouw die naast mij woont. inmiddels is haar vriend ook lettelijk en figuurlijk achter haar gaan staan. (voorheen kon ik met hem nog wel eens ’n praatje mee maken tijdens de honden uitlaten)
Maar alle andere van de bewoners hebben totaal geen last van mij, wat op zichzelf al best opvallend is als ik midden in de flat woon.

Alles is al ingezet zoals: vele malen politie onterecht aan de deur gehad, 2x opgepakt vanwege een onterechte bedreiging (3 jaar voorwaardelijke gevangenisstraf), door de klagende partij de wijkagent, buurtbemiddeling én bemoeizorg ingeschakeld (na 8 jaar pas), waar in eerste instantie (na een kennismakingsgesprek) niet aan meegewerkt werd door de beklaagde/slachtoffer, maar omdat de politie nog steeds voor niks aan de deur blijft komen bij de beklaagde/slachtoffer heeft hij nu buurtbemiddeling ingeschakeld, waar nu de klagende partij ineens niet meer aan mee wilt werken.

Dus mijn conclusie: het zit tussen de oren.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Dus ze had last van je feestje en lawaai van vroeger?
Is er nu nog sprake van dit lawaai of ben je nu heel rustig?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je goed leest, is hij nu heel rustig
Cryofiel
11 jaar geleden
Politie doet alleen iets wanneer minimaal twee mensen over jou klagen, en wanneer zij dat zelf hebben geconstateerd. Dus als jij bijvoorbeeld geluidsoverlast produceert, moeten twee mensen daarover klagen. De politie komt langs (dat doen ze overigens al bij één klacht). Als ze ter plekke geen geluidsoverlast constateren, is er niets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien is het "oud zeer". Laat een bloemetje bezorgen (via de buurtbemiddelaar, staat het meteen in dossier...) met een kaartje dat je op wil houden met het geruzie, dat je je jonge haren kwijt bent en graag e.e.a. wil uitpraten via de buurtbemiddeling. Het is dan aan hen om hierop te reageren via de buurtbemiddelaar die het bloemetje brengt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben zeker rustig geworden, maar eind December vorig jaar toen er totaal geen geluid uit mijn appartement kwam op een zondag om 'n uurtje of 19:00 Stampte hij tot 2 x in 10 sec toe op de muur en riep: 'zet die kankerherrie nou eens zachter gvd'.
Tja, dan wordt het lastig voor mij he... En wat betreft de politie:ze zijn al vanaf december 2010 iedere keer voor niks bij mij aan de deur geweest...zeker 50 x, en ik krijg iedere keer te horen dat zoals de muziek zo staat er geen overlast is. hoe zit dat dan met al die valse meldingen van hun..? wanneer komen hun als doorgewinterde zeikstralen in 't systeem te staan..?
Cryofiel
11 jaar geleden
Misschien kun je zelf eens contact opnemen met de wijkagent. Gewoon 0900-8844 bellen, de naam van jouw woonplaats inspreken, en nadat je bent doorverbonden naar de wijkagent vragen. Hem jouw probleem uitleggen, vertellen dat je langzaamaan genoeg krijgt van al die onterechte bezoekjes van de politie, en hem vragen mee te denken aan een oplossing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is al gebeurd, maar het blijft voortduren.

Het beste antwoord

Er blijken altijd mensen te zijn die ruzie met hun buren nodig hebben. Vaak hebben ze al een lange geschiedenis (elders) met ruzies. (Dat is iets wat je wijkagent kan weten). Als dat zo blijkt te zijn kun je het schudden. Ze zullen niet ophouden. Ze leven ervan.
Helaas heb ik ook die ervaring. De enige oplossing is vertrek. Dat is pijnlijk, maar nu vreet het aan je, als je weg bent niet meer
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Soms helpt het als je je buren een klein beetje tegemoet komt. Dan moet je alleen wel weten wat de klachten zijn. Mogelijk zijn ze al verbaasd als jij voortaan na 21:00 uur de muziek alleen nog heel zacht aanzet. Het is goed als je laat zien dat jij er aan wil werken om de relatie tussen jou en je buren te verbeteren. Nu zit het vast en worden zij alleen maar bozer. Een bloemetje helpt denk ik niet. Een concrete stap misschien wel. Soms is het iets kleins als het opruimen van je vuilniszak. Vaak is het onbegrip. Doordat je niet met elkaar praat kunnen er veel misverstanden ontstaan.