Hoe komt het dat Tering meer geaccepteerd word al scheldwoord dan kanker ?

Vraag me dat af,Omdat Tering vroeger ook heel erg was als je dat had . terwijl als er kanker word gezegt als scheldwoord je veel mensen ( ook ikzelf) hoort zeggen: Dat is heel erg dat kan je niet zeggen. Maar dat heb ik niet als ik Tieves hoor

Weet jij het antwoord?

/2500

Omdat mensen in ons land geen tering meer hebben, weten mensen soms niet eens dat dat ook een ziekte is. En als ze het al weten, weten ze niet hoe erg het eigenlijk was.

bij de meeste mensen van deze tijd zijn er heeeeel weinig tot geen mensen overleden aan tering, dat was meer in 1890, tegenwoordig hoor je veel meer dat mensen kanker krijgen , dus eigenlijk moet je het zo zien , in 1890 was het niet netjes om tering te zeggen en nu 2011 en daarvoor ook al was het kanker

Zal te maken hebben met tijd acceptatie. na verloop van jaren word een bepaald iets een gewoonte. dit zal dan ook niet meer als vreemd of gek of slecht worden ervaren. ikzelf vind het enigsinds humor als mensen ermee schelden aangezien ze in het kort slechte celdeling zeggen. dus eigenlijk is het gebruik van dit woord meer een gebrek aan woorden kennis. omdat het dus vaak niets met het geen te maken heeft. echter als je het in het context plaatst waarin men het bedoeld is het dus vaak niet eens erg. het zou dus bedoelt kunnen worden als klote of shit etc.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100