Heeft de pers kinderen in nare situaties ontdekt en is dat altijd nieuws of is het sensatie?

Overal word je ermee geconfronteerd en het ene bericht is nog naarder dan het andere. Nu wil ik niet mijn kop in het zand steken maar is dit nou werkelijk nieuws? Of is het sensatie? Ik hou er zelf in elk geval een aardige kater aan over.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja sensatie , dat is handel, nieuws is vaak saai, dus moeten er akelige dingen gebeuren, misbruikte kinderen is zo een voorbeeld en dan nog het liefst door een badmeester, onderwijzer en binnen met stip, door een priester.
Dat er in Afghanistan weer 18 mensen zijn opgeblazen, is nieuws dat niet verkoopt, dat het poolijs smelt, weten we al, zelfs zeehondjes doodknuppelen is niet meer zo hot.
dat hebben we al zo vaak gelezen, nee we willen sensatie, nieuwe sensatie, kan niet erg genoeg zijn, vroeger ging het de doofpot in, nu zijn het euro's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is inderdaad sensatiezucht. Vroeger gebeurden er net zo goed verschrikkelijke dingen met mensen, maar hoorde je dat niet allemaal. En al helemaal niet 16 x het zelfde verhaal maar dan belicht vanuit verschillende hoeken.

Al dat ellende-nieuws draagt bij aan het gevoel van toegenomen onveiligheid dat veel mensen hebben. Een gevoel dat totaal niet gebaseerd is op cijfers. En ik durf zelfs te betogen dat mensen er door op ideeen worden gebracht; je moet maar eens opletten als er ergens een 'gezinsdrama' is gebeurd is er altijd wel een randidioot die het óók niet meer ziet zitten en het drama imiteert. De pers zou daar veel terughoudender mee moeten zijn of het beestje bij de naam moeten noemen: moord door verknipte idioot.

Ik steek er wel mijn kop voor in het zand door 'n brave krant (Trouw) te lezen en zo min mogelijk nieuwsprogramma's op SBS 6 te bekijken.