Waarom zijn de meeste openbare saunas gemengd?

Ik bedoel er verder niks vreemds mee, maar waarom zijn saunas gemengd, en je dus eigenlijk ook wildvreemde mensen bloot zou kunnen zien

10 maanden geleden
1.2K
TurfGraver
10 maanden geleden
Omdat men verwacht dat je volwassen bent en je ook zo gedraagt?
Inekez1
10 maanden geleden
Zodat stellen (man-vrouw) samen kunnen gaan? En wat als er alleen mannen of alleen vrouwen tegelijk zouden mogen komen? Dan zie je als vrouw wildvreemde vrouwen en als man zie je wildvreemde mannen. Een deel van die mannen en vrouwen valt misschien op het eigen geslacht, dus garantie dat er niemand 'geïnteresseerd' naar je kijkt heb je ook niet. Voor de meeste bezoekers is het helemaal geen probleem om in de sauna andere mensen (welk geslacht dan ook) bloot te zien en ook niet om zelf bloot gezien te worden. Voor de minderheid van sauna-bezoekers die daar wel moeite mee hebben, zijn er vaak aparte openingstijden voor alleen vrouwen, of voor gekleed saunabezoek.
Castle
10 maanden geleden
Ik vermoed dat dit maatschappelijk meer geaccepteerd is. Mannen en vrouwen in dezelfde kleedkamer na het sporten is dan weer niet maatschappelijk geaccepteerd. Daarnaast verwacht je dat het gemengd is in tegenstelling tot eerder voorbeeld.

Antwoorden (1)

Omdat de klanten dat vragen. Sommige / veel sauna's hebben wel een vrouwenmiddag of -avond, als het dan heel druk is breiden ze de mogelijkheden wel uit. En als er niemand komt stoppen ze er mee. Zo simpel werkt het. Van een middag of avond alleen voor mannen heb ik nog nooit gehoord overigens. Supermarkten en bioskopen zijn ook altijd gemengd. Zelfs al zouden die niet gemengd zijn, dan zie je daar nog steeds wildvreemde mensen. Maar dat terzijde.
9 maanden geleden