Als je hier in Nederland een poosje afgezonderd en vooral veilig wilt leven, zodat je je leven weer op de rit kunt krijgen,waar kun je dan terecht?

Toegevoegd na 21 minuten:
Ik heb behoorlijke prive problemen en ben ook niet in een positie dat ik geld kan neerleggen voor een verblijf...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk eens bij jou berichten (bovenaan scherm)

Het beste antwoord

Omdat je vooral het woord veilig gebruikt, lijkt het me zinvol te melden wat je daarmee bedoeld; veilig kan zijn zonder zorgen, zonder geweld, zonder gezeur, zonder eenzaamheid etc.

Als er huiselijk geweld in het spel is, zou je eens kunnen informeren bij een blijf van mijn lijf huis. Die zijn er in Nederland om een (veilige) plek te bieden zodat je weer een toekomst kunt opbouwen.

Succes en veel sterkte!

Toegevoegd na 11 uur:
Tip; zoek een Blijf-van-mijn-lijf-huis zo ver mogelijk bij de thuis-plaats vandaan. De kleiner de kans dat mensen de vrouw snel op het spoor zijn...

Meldpunten:

Voor informatie over opvang en advies aan mishandelde of met mishandeling bedreigde vrouwen, plegers van geweld, familie, vrienden, bekenden, hulp - en dienstverleners.

Meldpunt Amsterdam 020 - 611 60 22
Meldpunt Vrouwenopvang Flevoland 0900 - 202 06 34
Meldpunt Rachida Den Haag 070 - 392 57 74
Meldpunt Hera Gelderland 026 - 389 49 45
Meldpunt Noord-Brabant 0900 - 202 11 25
Meldpunt Vrouwenopvang Overijssel 0900 - 433 33 33
Meldpunt Rotterdam 010 - 476 16 80
Meldpunt Utrecht 0900 - 230 03 00

Vrouwenopvanghuizen in Nederland:

Bieden opvang, hulp, begeleiding, informatie, advies en consultatie aan mishandelde vrouwen en hun eventuele kinderen.
* = Hebben ook mogelijkheden voor zwangere meiden en/of tienermoeders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Er zijn, ook in Nederland, diverse kloosters waar je een tijdje kunt verblijven om tot rust te komen.

Je hoeft niet mee te doen met bidden, er wordt wel van je verwacht dat je je aan de leefregels van het klooster houdt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Kijk op http://klooster.startpagina.nl/ onder het kopje Retraite.

Toegevoegd na 5 minuten:
Zoek op de termen Retraite en Klooster (of Abdij) en je vindt heel wat mogelijkheden.

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik realiseer me nu pas dat het ook mogelijk is dat je behoefte hebt aan actieve psychische ondersteuning. Als je behoefte meer in die richting liggen, zoek dan eens op het trefwoord Zorgboerderij.
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Misschien bij een goede vriend of vriendin die je met rust laat. Of bij een familielid.
14 jaar geleden
In een retraite centrum. Er zijn er heel veel van.
Ik heb ervaring met de "Leonardushoeve". Heel prettig centrum. Goeie omgeving en prettige mensen. Er wonen ook mensen voor langere tijd daar.
zie: http://www.leonardushoeve.nl/retraite.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij vrienden... echte vrienden, daar kun je terecht...

En iedereen die je die hulp kan bieden en je vriend is zal dat doen en als een vriend het kan en dat niet doet, weet dan dat het geen vriend is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet wat je verstaat onder een poosje, je leven terug op de rails krijgen zal wel wat tijd kosten neem ik aan en een lang verblijf ergens hoge kosten, misschien een idee om met een vriend of familielid een poos van woning te ruilen als dat mogelijk is? Veel sterkte!!

Toegevoegd na 9 minuten:
ga ook eens praten bij een maatschappelijke hulpverlening, die kunnen je vast verder helpen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat is niet veilig.. en er blijft hier iemand achter...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.stichtingpandora.nl/jcms/ ik zoek ook nog even verder
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb je PB gelezen..ik ga kijken wat ik er mee kan..heel veel dank!