Paul Fentener van Vlissingen: "Iedere Nederlander wordt als miljonair geboren" Uit welk TV interview?

Wijlen Paul Fentener van Vlissingen deed deze uitspraak op zijn landgoed te Zuid-Afrika in een reportage over hem op de Nederlandse televisie

een jaar geleden
1.7K
Pieterke
een jaar geleden
Met Rick Felderhof in Villa Felderhof.
SimonV
een jaar geleden
Misschien televisie-interview met RTLZ uit 2007.
https://www.ftm.nl/artikelen/opgelet-john-fentener-van-vlissingen-wil-naar-de-beurs
Amadea
een jaar geleden
@SimonV: Dat interview betreft zijn broer John.
klaariskees
een jaar geleden
Dank voor de reaktie iedereen!

Antwoorden (1)

Vermoedelijk was dat in "Felderhof ontmoet", de eerste aflevering in 2004 die werd uitgezonden op 12 april van dat jaar.
Amadea
een jaar geleden
tinus1969
een jaar geleden
‘Vermoedelijk ‘
Iemand die dit fragment heeft teruggekeken? Context?
Amadea
een jaar geleden
Gebaseerd op het feit dat voor dat programma in Zuid-Afrika opnames gemaakt werden en vraagsteller meldt dat de uitspraak in Zuid-Afrika gedaan werd.
tinus1969
een jaar geleden
Maar daarmee is nog niet bewezen dat die uitspraak werkelijk/letterlijk zo is gedaan, en/of dat uit de context blijkt hoe deze uitspraak opgevat moet worden.
SentWierda
een jaar geleden
Het antwoord van Amadea is zeer plausibel. Met een kleine toevoeging: het programma is door Rik Felderhof opgenomen op de landgoederen van Paul Fentener van Vlissingen in Zuid-Afrika en Schotland (hij was destijds de grootste grondbezitter in Schotland).
SimonV
een jaar geleden
Vermoedelijk eerder 'hoogstwaarschijnlijk'. Toch is het niet zeker, hij kan voor allerlei (nieuws)programma's een keer op zijn landgoed geïnterviewd zijn voor iets.
SentWierda
een jaar geleden
@SimonV. Een misverstand,. Paul van Fentener Vlissingen praatte veel - maar zei hij ook veel? Hij liet zich vaak interviewen maar de familie, de Fenteners van Vlissingen, zijn uiterst gesloten over hun persoonlijk leven.
Aan het boek over zijn leven wilde de familie niet meewerken. Auteur: Mathijs Smit. Titel: Filosoof-miljardair.
Bronnen.o.a.: https://www.managementboek.nl/magazine/interview/2396/
https://mtsprout.nl/management-leiderschap/het-mysterie-fentener-van-vlissingen