Persoonlijkheid die in je gedachten zou willen hebben.. maakt het dan tot je echte zelf?

Klink nogal een rare vraag.. maar ik verbeeld me vaak dingen wat ik zou kunnen zijn.. en karakters die ik zou willen hebben...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik heb net even gekeken, en zag dat je 13 bent.
Oh..wat een fijne leeftijd. Alles ligt nog voor je. Je leven kan alle kanten nog opgaan.
Maar ook..wat een lastige leeftijd. ' Wat wil ik met het leven..Met mezelf. Hoe krijg ik het gedaan dat..'
De weg naar volwassenheid is een enorme worsteling en ik vind het razend knap van je, dat je meedoet op deze site!
Het betekent dat je nadenkt over het leven en over wat het leven (jouw leven) betekenis geeft. Je nodigt anderen uit om mee te denken over de dingen. En ik vind dat echt te gek.

Nu naar je specifieke vraag: het is belangrijk dat hetgeen je aanspreekt in persoonlijkheid en karakter, te maken heeft met herkenning ( bijvoorbeeld omdat het , misschien latent - is onontdekt- ook in jouw karakter zit) of met ideaalbeeld. ( Je realiseert je dat beoogde karaktertrekken handig of nodig zijn voor..nou, noem maar iets..) In dat geval kan er sprake zijn van een (tijdelijke) tendentieuze voorkeur, die misschien totaal niet aansluit op jouw aanleg, karakter en leven.

Van belang is, om je te richten op dingen die echt bij JOU en niet specifiek bij je leeftijd , of de (toevallig even heersende) trend horen.
maar omdat je nog zo pieperdepiep bent (wat je zelf vast helemaal niet vindt en ergens heb je daar ook weer gelijk in) is het nogal lastig steeds helder te zien, wat het een of het ander betreft.

Daarom: Ga vooral door met het nastreven van idealen. Wees alleen niet al te verdrietig of teleurgesteld, als blijkt dat je op het verkeerde paard gewed hebt. De wereld zit zo vol verleidingen en manipulaties (reclame/ beeldvertekenende films en series) dat je er soms gek van lijkt te worden.
Probeer wel een beetje nuchter te blijven. En respect voor jezelf te hebben. ( wanneer je persoonlijke gevoel in botsing komt met een ideaal wat je je als wenselijk gesteld had, bv)

Ook iemand van 13 heeft al een authentiek gevoel over wat goed is. Al wordt dat voortdurend belaagd door eigentijdse invloeden.
De kunst is, om daar trouw aan te blijven.
Daar heb je talloze keren meer aan, dan aan het ' je best doen om aan de karakters van anderen te beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, dat is zo.
Jij bent duidelijk een persoon met 'intrinsieke motivatie', wat een prachtige eigenschap.
Je kijkt niet naar buiten (naar anderen, als voorbeeld), maar schept je eigen voorbeeld.
Leef ernaar, je bent alles wat je verzint, en alles wat je verzint ben je zelf (toch) AL (lang)!
Ik ben benieuwd wat er allemaal in de loop van jou leven uit gaat komen.
Ik denk daarbij vooral aan de rol die spiritualiteit zal gaan innemen in jouw leven!
Leef, en creëer!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat doe ik ook nog wel eens, dus je bent de enige niet hoor. Als ik dit , of dat...
Je mag best eens dromen dat je een superster bent, of de vriendin van een superster bent, zolang je maar niet verwacht dat je vriendinnen je zo gaan behandelen