Is de hele soap in het Franse nationaal eftal een afspiegeling van de Franse samenleving?

Feiten zijn dat de meeste internationals van Algerijnse en Noord Afrikaanse afkomst zijn, dat de nationale voetbal bond voornamelijk autochtone Fransen zijn.

Dat er in Frankrijk, vooral de steden, enorme problemen zijn tussen deze groepen mensen. Op elk niveau, maar één ding is daarin gelijk: ze communiceren niet.

Is dit elftal dan een afspiegeling van het volk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, ik ben van mening dat de 'jongens' die in het Franse nationale elftal acteren, verwende, niet tegen hun verlies kunnende, hautaine salops zijn. Ze verdienen een godsvermogen bij hun werkgevers, in ruil voor minimale arbeidsprestatie. Daar verandert heel snel je persoonlijkheid door, en vaak niet alleen in de gunstige zin des woords. Het gevalletje Anelka - Domenech legt daar een behoorlijk zware vinger op. Het draait slecht in een elftal en dan krijg je verwijten over en weer, de divo ( mannelijk voor diva ) laat zich niet vertellen door een provincielulletje wat hij verkeerd doet, schiet uit de slof met impertinente uitspraken, ook wel gedraagt zich als een Tokkie. Hoppa en je heb de klad in je team. Hoegenaamd heeft dit niets te maken met een afspiegeling van het Franse volk. Ben namelijk sterk van mening dat de gemiddelde fransoos van bovenstaande bijvoeglijke naamwoorden, er slechts één gemeen hebben en dat is 'hautaine salops', en daar valt mijns inziens best wel mee te leven :)

Mogelijk zijn de fransozen nog chauvinistischer dan de rest van het Europese gepeupel, en dan lijkt het of die geestdrift bij elke fransoos sterker naar boven komt als het slecht gaat met de nationale elf.

Wij in Nederland hebben het iets beter voor elkaar, maar we kunnen best een vergelijk trekken naar het Franse elftal. Over het algemeen is het Nederlands elftal ook solide gemaakt door voetballers met een van origine andere afkomst ( denk met name aan de Surinaamse en de Marokkaanse voetballers ).

Ook ligt dit gevaar , en in het verleden ook aantoonbaar gevaar, bij ons elftal op de loer. Vaak is het zo dat het uitstekend gaat met Oranje totdat de eerste communicatieve stoornissen naar boven borrelen.
Dat zulks meestal binnenskamers gehouden wordt, de Nederlander houdt ervan om achteraf te lullen, is te danken aan de wat grotere gereserveerdheid bij ons, in tegenstelling tot de Fransen.

Kan me herinneren dat Nederland ruzie maakte over kaarten, vrouwen op de kamer, zwembadincidenten, etc etc.

In Nederland hebben we 16 miljoen bondscoaches ( opinions are like assholes, everybody got one )
In Frankrijk hebben ze er 62 miljoen. Alles wordt dus uit proportie geblazen.

Veel mensen hebben een haat- liefde verhouding met hun Nationale voetbalelftal, ze worden verguisd als het slecht gaat, ze worden op handen gedragen als het goed gaat, in beide gevallen gaat de afspiegeling volk - voetbalelftal, mijns inziens mank.

Communicatie is een probleem an sich tussen mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Voor zover ik het begrijpt is het de rechtse manier van team coaching waar het op vastloopt.

Dus ja, aangezien rechts nu in de regering zit daar en deze verkozen is door het volk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
men hoort te luisteren naar de trainer die bepaald hoe of wat en niet de spelers.
er word teveel geld betaald aan de spelers en die denken dan dat ze een bepaalde status hebben en zelf wel beslissen hoe of wat .
het ontbreekt aan respect voor gezag of beslissingen van de trainer.
en dat hebben de noord afrikanen in de voorsteden van frankrijk ook,geen respect voor overheid en/of politie.
maar om het voetbal nu ook politiek gevoelig te gaan maken lijkt me niet relevant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, het is voornamelijk een afspiegeling van een dramatisch slechte coach en een elftal vol pseudo-vedetten.