Binnen een paar seconden heeft iedereen op de wereld al een keer in- en uitgeademd. Dat heeft nauwelijks effect op de hoeveelheid zuurstof die er is.

Stel je voor: er zijn 7 miljard mensen, allemaal ademen ze een liter lucht in, dan is dat 7 miljard liter lucht, oftewel 7 miljoen kubieke meter, oftewel 7 kubieke kilometer lucht.
Als we het aardoppervlak bekijken (510 miljoen vierkante kilometer) dan kunnen we uitrekenen dat er ca 2550 miljoen kubieke kilometer lucht is.
die 7 in verhouding op 2.550.000.000 is maar 0.00000002% van de lucht.
Tegelijkertijd wordt door algen en bomen ook 'geademd', alleen dan wordt er zuurstof geproduceerd. En dat blijft dan met elkaar in evenwicht.
itsme
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, want er komt telkens nieuwe zuurstof bij, net zolas water, dat raakt ook nooit op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelukkig niet anders waren we het daaropvolgende moment allemaal dood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat kan nooit! zo weinig lucht hebben we nou ook weer niet. boven jou zweeft geen mens die de lucht boven je allemaal tegelijk in kan ademen.en daarboven is ook niemand. ookal ademde iedereen tegelijk in, boven je en om je heen is er nog steeds heel veel ruimte gevuld met lucht.