Heeft de geboortebeperking in China al geleid tot een drastische afname van de bevolking ?

Of wordt er hierover niets naar buiten gebracht ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Jazeker, de methoden van de Chinese regering zijn zeer drastisch... Nu onlangs moeten mensen andere namen aannemen, gewoon omdat de computer niet alle karakters van het chinese alfabet kent...

Je kunt nooit precies berekenen hoeveel levens dat voorkomen zijn, dat kunnen alleen amerikanen, die verijdelen een aanslag en dan weten ze precies dat er 215 doden het leven hebben kunnen behouden door de verijdeling... Maar chinezen kunnen dat niet, maar ik zeg je dat het een heel groot deel is en dat het in de miljoenen loopt dat werkelijk bespaard is... Dat is een van de goede dingen van China...

Oh het is geen drastische afname, maar een kleinere groei, en dat is al heel wat, als je kijkt in de toekomst... Net als een procentje minder rente op je geld, kijk maar eens hoeveel dat scheelt over 100 jaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1 % ? dat scheelt mij op honderd jaar al gauw een tientje... LOL!
Wie is trouwens toch dat enge ventje van jouw avatar ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was ik toen ik 10 jaar was, maar dat is allang weer anders nu...

Andere antwoorden (1)

De bevolking is door de één-kind-politiek natuurlijk niet drastisch afgenomen, ook omdat hij niet 'waterdicht' is., mar naar alle waarschijnlijkheid wel een stuk minder hard gegroeid dan anders het geval was geweest.

Er zijn echter ook een heleboel onvoorziene gevolgen van die zelfde goed bedoelde eenkindpolitiek. Zo is de sociale druk op de kinderen om te presteren erg hoog, maar krijgen ze ook onevenredig veel aandacht, is er door de traditionele voorkeur voor jongens een licht mannenoverschot ontstaan dat voor ernstige problemen kan zorgen door de onbalans op de huwelijksmarkt, vooral voor de mannen aan de ' onderkant' , en heb je voor een evenwichtige samenleving en arbeidsmarkt zowel oudste, alsook middelste en jongste kinderen nodig, die nu eigenlijk ontbreken in en samenleving met alleen maar ' bazen' .

Omdat China echter wat minder gesloten is geworden de laatste jaren en ze hun ook ook op expansie naar het buitenland, met name Afrika, hebben laten vallen, zouden er nog veel meer onvermoedde effekten kunnen optreden. Het was / is natuurlijk een kunstmatige ingreep in de natuur, daar kunnen we ons feitelijk nauwelijks een voorstelling van maken voor het zover is. Je kunt wel een hoop doemscenario's bedenken, meer dan utopische vrees ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goh, Ik had die twee zaken nog nooit eerder gecombineerd: een-kind-politiek en de theorie van de plaats in de kinderrij voor de ontwikkeling van de arbeidsmarkt. Bedankt voor dit inzicht. +1