is de criminaliteit qua verhouding met de inwoners in Duitsland hoger dan in Nederland?

aangezien je in Duitsland vanaf 18 jaar en ouder een alarm pistool, Pluto dooiers , pepperspray etc kunt kopen, gebeuren er daar dan meer overvallen etc? en dan bedoel ik meer qua verhouding, aangezien Duitsland een erg groot land is.
ik kan me namelijk indenken dat wanneer in Nederland zulke winkels met producten zijn toegestaan, dat er juist meer overvallen worden gepleegd in Nederland.
.

4 jaar geleden
2.8K
paulus811
4 jaar geleden
Ik woon af en toe in Duitsland en mij valt op dat de mentaliteit daar vele malen beter is. Nederland is, vooral in de Randstad, afgegleden naar een asociale leefomgeving waar criminaliteit vrijwel onbestraft blijft. In Duitsland is veel meer ontzag voor bijvoorbeeld politie dan in Nederland. Harde cijfers heb ik niet, maar mijn gevoel is dat Duitsers minder met zich laten sollen.

Antwoorden (1)

De criminaliteit ligt iets hoger in Duitsland.
Het misdaadcijfer wordt berekend door het aantal gerapporteerde misdaden te delen door de totale bevolking en vervolgens wordt het resultaat vermenigvuldigd met 100.000.
Misdaadcijfer Nederland 28,5
Misdaadcijfer Duitsland 34,6
Ter vergelijking: de hoogste score heeft Venezuela (84,7) en laagste Qatar (12).

Het gevoel van onveiligheid is echter groter in Nederland.
SimonV