Waarom bekladden bepaalde figuren instellingen met hakenkruizen, Jodensterren etc?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe zouden wij dat moeten weten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door wat te lezen misschien, wow?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
K vraag t alleen maar hoor xD, wow
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wij antwoorden alleen maar hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is nou de bedoeling van deze site.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezien die opmerking snap ik je eerste opmerking nog minder :P

Het beste antwoord

Het enige nut van dit soort uitingen/demonstraties is de verspreiding van haat. Dit wordt antisemitisme genoemd. [De discriminatie van Joden. Dit kenmerkt zich door een vijandige houding en vooroordelen tegen Joden.]
Deze 'ontwetende' mensen kunnen als doel hebben Joods mensen buiten te houden.
Ook gebeurt het jammer genoeg dat jongeren deze tekens in het openbaar ergens (bijv. op religieuze gebouwen, scholen etc.), zoals jij het zegt 'bekladden'.
Vaak weten deze jongeren niet eens, wat de ernst hier van was vroeger (en hoe gevoelig dit nog steeds ligt bij veel mensen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

zo laten ze graag zien dat het bekrompen mensen zijn die zich meer en beter voelen dan andere mensen met bepaalde kenmerken (afkomst, huidskleur, geloof etc)

eigenlijk staat er dus
zielig persoon dat niet gezond na kan denken was hier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Paalusje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dááánk! :)
Dat zijn mensen zonder enige artistieke talenten, die ze verder ook niet willen ontwikkelen, maar al wel wat te tekenen willen hebben en daarom wat tekenen wat als eerst in ze op komt of wat ze interessant lijkt.
Hakenkruizen: heelveel (bijna iedereen) kent ze,
Jodensterren: hetzelfde.
Vandaar dat ze dat kladderen op gebouwen. Ze zullen waarschijnlijk ook wel schelden met "jood"e.d zonder het echt inhoud te geven.

Echter, waar ik wel véél respect voor heb:
MOOIE Graffiti, waar echt aan gewerkt is en niet zomaar uit de mouw getoverd, van mij mogen mensen die echt werken aan een leuk / niet hatelijk graffiti-tekening rustig bepaalde plekken ''opleuken'' :)

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog kleine toevoeging, die bepaalde figuren kiezen waarschijnlijk ook hakenkruizen e.d. omdat ze toch een bepaalde haat-uitstraling hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die mensen hebben niet een echte haat jegens joden (in ieder geval de meesten niet) maar ze zoeken gewoon de grens op door dit soort gekke dingen te doen. Een uitroep naar aandacht. Als je een deur hard dicht slaat heb je toch ook niet noodzakelijk iets tegen de deur?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het uitdragen van hun gedachtengoed in de hoop anderen te overtuigen. Tevens om in hun eigen ogen hun moed te tonen dat ze dit durven te kladden in het openbaar. En uiteraard met de hoop angst aan te jagen bij diegene die zich aangesproken voelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben een boeddhist en heb een groot hakenkruis op mijn kamer hangen. de ster verwijst alleen naar koning David. Uit geloofsovertuiging klad ik hiermee de muren vol.

Toegevoegd na 7 minuten:
heee er is weer een minnetjes bot geweest. waarschijnlijk niet eentje die snapt wat de intentie was van mijn tekst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ene gaat sporten, de andere gaat kunstwerken maken en nog anderen bekladden bestaande kunstwerken...

Wellicht omdat ze enerzijds uiting willen geven aan hun 'opgekropte' frustratie en anderzijds om gestalte te geven aan datgene waar zij (als minderheidsgroep?) in geloven.

Vaak kunnen deze mensen zelf geen duidelijke of logische verklaring geven voor hun daden. het is vaak een soort drang die sterker is dan hun 'gezonde' verstand.... wat dat ook moge zijn ;-)

Het meest duidelijke antwoord zal je kunnen krijgen van de 'daders' in kwestie. Het lijkt mij zelfs heel boeiend om ook eens naar hun kant van het verhaal te luisteren. Niets gebeurt 'zomaar' dus alles heeft een zeker Nut in de natuur. Ja zelfs de zaken die nutteloos of overbodig lijken.