kun je met een koepel met zuurstof op mars leven?

ik weet hoe we het kunne maar kan dit ook echt als we nu op mars een grote koepel plaatsen ven de straal 1 km een dan nog een ander schip sturen eigenlijk tegelijk maar dat dat schiep de twee stoffen mee draagt om zuurstof te maken een nog een ander schip met wel 1000 bomen dan laten we de twee stoffen vrij in de koepel plus zuursof dan worden de bomen geplant een nor maar zullen de bomen overdag 25 percent zuurstof nemen een s'nachts 75 percent terug geven als dan de mens zonder helm in die koepel blijft staan dan zou boom een men op mars kunne leven een da in de loop van jaren kunne we meer koepels sturen een het zelfde daar ook doen een misging ook glazen koepels een na ongeveer 5 eeuwen zouden we als we willen de helft van mars met die koepel bevolkt krijgen maar als we 100 percent hebben zouden we in feiten alle koepels weg kunne nemen een dan zal er op dat moment genoeg zuurstof zijn om dat de zuurstof niet weg kan of kan het dat toch na dat je dit heb gelezen weet je hoe ik de mensheid over het hele universum wil brengen maar ik heb nog een vraag KAN DIT WEL ????

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe warm zou het zijn onder die koepel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We nemen natuurlijk ook airco mee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke en goeie vraag , ook met het oog op de nog steeds toenemende wereldbevolking. Ik wil wel naar Mars!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga geen antwoord geven, maar een goeie tegenvraag stellen: waarom zou je het willen als het hier op aarde prima is? Zoals hierboven uitgelegd: één kilo veilig de ruimte inbrengen kost veel geld. We hebben nergens een tweede aarde voor nodig, toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is best een hele lange zin. Leer eens leestekens te gebruiken en lees AUB ook eens je eigen tekst nog een keer door alvorens hem te plaatsen. Ik had er in ieder geval moeite mee om het te lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb deze vraag hier op gezet omdat de aarden stilaan aan kapot gaan nog max 2 eeuwen een we zijn er aan

Antwoorden (6)

In principe is het mogelijk om onder een koepel een biosfeer te maken, dit is met het oog op een eventuele mars expeditie gedaan in de woestijn van Arizona (USA) dit project heet biosfeer 2 de problemen in dit project werden echter zo groot dat men het project voortijdig moest aanpassen en uiteindelijk staken als een op zichzelf staande biosfeer en er extra zuurstof in moest pompen. verder zijn er nog de inmense transportkosten die nodig zijn om een dergelijke grote constructie naar mars te transporteren om nog niet te spreken van de grote hoeveelheid zuurstof die nodig zou zijn om alleen al de koepel te vullen en op peil te houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zuurstof kan gewoon door machines uit water of verweerd gesteente worden gemaakt !
Ja, in Theorie gaat dit wel lukken.

Echter kost 1 kilo i een baan om de aarde brengen al vele tien duizenden euro's. Eén kilo naar Mars brengen kost weer een veelvoud van dat.

Ik kan me voorstellen dat 1 koepel al zo verschrikkelijk veel weegt dat niemand (geen land) dit kan betalen.

Of dat er bijvoorbeeld niet genoeg aluminium is op aarde om genoeg koepels te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je hebt een punt maar moet het uit alu bestaan staal is ook goed
In principe kan dat lukken,als je er ook aan denkt om voedsel mee te sturen voor de eerste tijd en vruchtbare aarde,waarin de bomen en later het voedsel kan groeien. En wellicht ook nog wat vee. Als de zwaartekracht van Mars groot genoeg is en de zuurstof niet in de atmosfeer wegsijpelt zou dat best eens kunnen lukken,maar dan komt de vraag: Wie zal dat betalen?Want reken maar, dat het om duizenden miljarden gaat!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja kunne we ook oplossen als iedereen nu 1 maal 1000 euro sponsert om te over leven op mars of na mars te mogen gaan dan heb je 7 miljard maal 1000 is 7000 miljard een dat is ongeveer genoog om een meer dan genoeg koepels naar daar te krijgen maar ja nu is de vraag wilt de mens 1000 euro geven om op mars te leven ik wel want het schijnt dat de aarden niet lang meer heeft om te leven dus ja lieven 1000 euro geven een overleven dan niks geven een sterven dat is iedereen zen keuzen natuurlijk
ik mis hoe je de zwaartekracht wil regelen...onze lichamen zullen een wrak worden zonder..

Toegevoegd na 1 dag:
de zwaartekracht op mars is maar 40% van die van de aarde.dat is op langer termijn niet goed voor t lichaam van de mens.dus daar zou een oplossing voor moeten komen,anders kan je daar niet leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Op Mars is wel zwaartekracht, hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja maar die is toch niet t zelde als hier?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de zwaartekracht is maar 40%van die van de aarde.ik denk dat dat niet echt gezond is voor mensen op langer termijn,daar moet je echt nog iets aan doen dan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja maar met machines kun je dat 100 % van maken
Cryofiel
14 jaar geleden
Dat mochten we willen! Voorlopig hebben we op geen enkele manier invloed op de zwaartekracht. Die kunnen we niet sterker of zwakker maken dan ze is. Zelfs niet op kleine schaal, niet in het laboratorium, en zelfs niet in theorie.
Nee, en wel om de volgende redenen:
1. Mars heeft geen actief magnetisch veld, hierdoor komt alle straling van buitenaf ongefilterd binnen, hierdoor zouden mens en plant zonder bescherming binnen mum van tijd sterven.
2. Mars heeft veel minder zwaartekracht dan de Aarde waardoor onze spieren veel zwakker zouden worden en onze bloeddruk zou kelderen, voor een mens heeft dit binnen korte tijd fatale gevolgen.
3. Planten hebben naast CO2 en zonlicht ook water en mineraalrijke grond nodig om te overleven, deze zijn van nature niet op mars aanwezig.
4. De temperatuur op Mars varieert van 20 graden Celsius tot -80 graden Celsius over een tijdsbestek van 1 Marsjaar, aardse planten zullen niet in staat zijn dit te overleven, en als je je koepel warm houd zal deze barsten van het temperatuurverschil met buiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede voorbeelden maar ik heb voor elk problemen is er een oplossing en een antwoord
Het eerste wat je zij van dan magnetisch veld is in niet nodig want de koepels beschermen ons tegen die dus is opgelost nog 3 dingen
Nu het 2 de probleem ik geef to als je buiten de koepel zou leven dan zou wat je zegt wel zo zijn
Maar in de koepel niet mant de koepel zocht voor zwaarte kracht dus opgelost
En nu het 3 de probleem van het zonlicht hebben we wel minder dan op de aarden waar de koepel van het zonlicht versterken een water is er wel op mars een kunnen we ook van de aarden overbrengen na mars een de aarden daar is wel goed je zou beter onder zoek moeten doen dus opgelost Nu het 4 de probleem wij heb geen effect van die hitte of koude wan in de koepel is er ventilator een verwarming die zorgen dat het altijd kout genoeg een wam genoeg is dit word dan ook via een programma bestuurd een nu het een bij mij weten kan metaal niet smelten of barsten bij 80 graden of wel ???

Dus alles is opgelost of niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
ps.ik was die gast die deze vraag hier zetten

Toegevoegd na 2 dagen:
ik zeg gewoon deze koepel is mogelijk maar wanneer dat de mens eindelijk zie dat hij nodig is dat kan te laat kommen beter te vroeg ons leven reden dan te laat

Toegevoegd na 6 dagen:
kijk eens naar dit filmpje duur ma 45 sec

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/mediatheek/programmas/journaal/2.9034/2.9035/1.709041

een deze vidio bewijs dat we eten op mars kune platen

http://www.youtube.com/watch?v=cp1RI6LN2JI
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha je bent wel doortastent,dat bewonder ik.je hebt t perfecte karakter om ook daadwerkelijk zo'n koepel te gaan neerzetten.ik zeg gewoon doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thx !!!