Ik heb ooit eens gehoord dat al die kleuren van de diverse groentes en fruit, psychologisch goed en positief op ons inwerken. Het is een Feel Good start in de supermarkt.
Dit vond ik nog op internet en is afkomstig van een onderzoek van Klokhuis:
De markt truc
Bij de meeste supermarkten vind je direct na de ingang de groenteafdeling. Winkels gebruiken daar vaak speciaal wit daglicht. De groente ligt meestal in kratjes, zo krijg je het gevoel dat je op de markt bent. Waarom wil de supermarkt dat? Nou, bij groente en markt denk je aan vers en goedkoop. En de meeste mensen vinden vers en goedkoop belangrijk. Elke dag verse groente en fruit is gezond! En als op de groente-afdeling alles vers en gezond en goedkoop is, dan zal dat in de rest van de winkel ook wel zo zijn.
De doordenk truc
Als je binnenkomt in de supermarkt en je ziet al die groente liggen, denk je: ‘wat zal ik vanavond eens eten: bloemkool, broccoli, hutspot of….?’ Maar ja, je hebt niet altijd tijd of zin om een hele maaltijd klaar te maken. Daarom vind je vlak bij de groente de gewassen en gesneden groente, en nog beter: de kant en klaar maaltijden. Toeval? Dacht het niet! De truc werkt dus ongeveer zo: Je ziet groente, je denkt aan een maaltijd en alle dingen die je nodig hebt om het klaar te maken…vlees, aardappelen, bloemkool. En dan zie je die kant en klaar maaltijd en voor je het weet, koop je in plaats van alle verse ingrediënten de kant en klaar maaltijd
Wil je nog meer verkoop supermarkttrucs lezen:
http://www.salesonline.nl/weblog2/1_verras_de_klant/item/786_verkooptrucs_in_de_supermarkt