Hoe kun je mensen het beste manipuleren?

Zoals overtuigen enzo.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zijn er boeken van ofzo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Lees het boek: 'Manipuleren kun je leren' van Frank van Marwijk.

Hierin wordt heel mooi omschreven hoe je kunt manipuleren op een positieve manier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

diep in de ogen kijken,en een harde geloofwaardige stem heffen

overtuigend overkomen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik hou van barcelona. =D dus +
Met geld en seks lijkt mij, zo doet de oude adel het al vele eeuwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is toch niet aardig. Maar als je het wilt kun je proberen etentjes aan te bieden en vooral heel aardig doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met doorzettingsvermogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het boek Manipuleren kun je leren van Frank van Marwijk staat de invloed op anderen door de manier waarop je jezelf presenteert centraal. De nadruk wordt gelegd op positieve manieren van manipuleren.

Subtiele lichaamstaal en gedragsbeïnvloeding via onbewuste kanalen hebben een belangrijke plaats in het geheel. Je leert jezelf en anderen beter kennen en ontdekt hoe je je gedrag kunt afstemmen op de wensen en verwachtingen van anderen. Zo ontwikkel je vaardigheden om beter over te komen en effectiever te communiceren. Je weet de goede kanten van anderen te waarderen en zult ook zelf meer gewaardeerd worden om wat je doet en wie je bent. Je zelfbeeld en zelfvertrouwen zullen in positieve zin veranderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
manipuleren is dingen naar je hand zetten (letterlijk: SP.mano/FR.main=hand). Dat hoeft niet per se negatief te zijn, ook al is dat in het nederlands wel vaak de lading. Als je iemand op een idee brengt wat goed is voor hem/haar en toevallig ook goed voor jou, dan ben je aan het manipuleren.

Goed manipuleren lijkt me dan ook vooral als je win-win situaties kunt vinden, dan heeft iedere partij er iets aan! Net als bij verkopen, je krijgt een ander makkelijker zover om iets voor je te doen (van je te kopen), als daarmee ook voldaan wordt aan een behoefte van die ander.

Oftewel: benoem de voordelen voor degene die je wilt manipuleren. Voorbeeld: als die van t milieu houdt, laat jezelf dan een lift aanbieden onder het mom van carpoolen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees het boek: Zo krijgt u alles van iedereen gedaan van Jeffrey Wijnberg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door hun zwakke plekken te kennen en daarop in te spelen.
Bijvoorbeeld: je weet dat je buurman maar niet kan kiezen waar hij op moet stemmen de 9e.
Je weet ook dat hij een zwak heeft voor dieren. En dat hij de neiging heeft om precies het tegenovergestelde van jou te doen.
Het is dan heel makkelijk om hem een duwtje in jouw richting te geven, door bv op te merken dat je maar niet snapt dat die Thieme, met haar bezetenheid voor beestenspul nog steeds rondloopt in die 2e kamer en meedingt naar een volgende periode.
Kassa voor de PVDD.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door ze te brainwashen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is slechts een synoniem voor manipuleren...
Begin met het boek "The Art of Deception" van Kevin Mitnick. Hét standaardwerk voor wie wil leren manipuleren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt denk ik vooral aanleg nodig maar of je daar nu blij van wordt??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat ik die vraag nu ook al eens gesteld hebben! http://www.goeievraag.nl/vraag/leren-manipuleren.29994 Ik kreeg ook het advies om het boek Manipuleren kun je leren van Frank van Marwijk te lezen. Ik heb dat gedaan en het is zeker een interessant boek. Manipuleren wordt hier niet beschreven als iets slechts, maar juist als een goede manier om anderen te beïnvloeden zonder dat zij daar persé slechter van worden. Je leert gewoon slim met mensen omgaan.