Als je op je 15e een halt-procedure succesvol hebt doorlopen & je hebt geen strafblad, zijn er dan gevolgen voor na je 18e?

Vervalt die aantekening? of kunnen ze het de rest van je leven nog zien , waardoor je minder snel aangenomen word bij bepaalde beroepen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Juist doordat je hebt ingestemd met een HALT-Straf krijg je geen aantekening bij Justitie. Dit om te voorkomen dat je geen VOG (verklaring omtrent gedrag) kunt overleggen mocht dat ooit nodig zijn.
Als je wel een aantekening bij Justitie hebt dan is het afhankelijk wat voor beroep je gaat uitoefenen of je een VOG krijgt of niet. Zo zijn voor het beroep van onderwijzer andere strafbare feiten van belang dan voor de functie van accountant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hoi, ik zie dat je nog geen antwoord hebt gekregen op je vraag. Onderstaande link geeft je antwoord. Het heeft in ieder geval geen gevolgen en wordt niet geregistreerd. Succes met je verdere leven en hou je clean.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee:

Bij Halt krijg je de kans om recht te zetten wat je verkeerd hebt gedaan. Als jij zorgt dat je Halt-afdoening goed verloopt dan krijg je geen zogenaamd strafblad.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hmm, dat was niet helemaal een antwoord op je vraag, zie ik nu!