Kan het aantal mensen dat een begrafenis gaat bezoeken ingeschat worden? Gebeurt het wel eens dat de ruimte te klein is?

(uitgezonders besloten begrafenis)

Dat lijkt mij erg moeilijk namelijk in de praktijk.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja het gebeurt voornamelijk bij jongere mensen dat de ruimte te klein is. Die gaat naar werk, clubs en dergelijke en dan komen ook nog eens alle kinderen uit de klas van de kinderen van de overledene e.d. Ik heb wel eens buiten gestaan voor het gebouw. Daar hingen dan wel speakers zodat je het kon volgen en het was gelukkig mooi weer maar daar was de ruimte zeker te klein. En inschatting gaat wel gedeeltelijk maar van werk en clubs weet je nooit zeker hoeveel mensen er komen.

jazeker. aan de hand daarvan stuur je kaarten en soms is de plechtigheidsplaats idd te klein.

Ja, heb ik een aantal keren meegemaakt. Het gevolg is dat er mensen moeten staan, of er echt niet meer bij kunnen.

De begrafenisondernemer heeft daar vaak behoorlijk goed kijk op,net zoals dat bij een trouwfeest ook goed geschat kan worden. Als de overledene echter lid is van enkele clubs, en er per club 1 kaart gestuurd wordt, en het hele koor, de hele voetbalclub en de biljartvereniging komt opdraven, ja dan kunnen er wel eens plakjes cake te kort zijn (maar meestal is er dat wel genoeg in voorraad achter de schermen)

ja dat gebeurt, kort geleden is mijn vader gecremeerd, er waren 125 kaarten verstuurd en er waren 190 mensen aanwezig dus...er moesten mensen aan de zijkanten staan

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100