Als iemand (al dan niet) gegronde redenen heeft om personen te haten,is deze peroon dan een racist?

Wanneer ben je een racist?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (8)

Nee, een rasist is iemand die gehele groepen haat vanwege hun genetische afkomst,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Je bent geen racist als je mensen haat.

Je bent een racist als je mensen op basis van hun ras over een kam scheert. Dus: Alle * zijn dom, alle * zijn aggressief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
NEE...

Een racist is iemand die een ras haat... Een mens is geen ras... Dat is een vertegenwoordiger van een ras, maar geen ras... Haat iemand een compleet ras, dan is dat een racist... En niet anders...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een groepje jongeren uit een bepaald land, die jou altijd klieren en treiteren, haat, ben je geen racist. Als je vervolgens ALLE mensen die uit dat land komen, haat (omdat je denkt dat ze wel allemaal zulke etterbakken zullen zijn en niet wil horen dat er ook gewone en leuke mensen uit dat land komen), dan ben je een racist.

Zo lang je kunt blijven relativeren en geen grote groepen mensen over één kam scheert, ben je geen racist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een hekel hebt aan een bepaald ras onder de mensen of aan alle rassen die anders zijn dan waar je zelf toebehoort, ben je een racist.
amc
14 jaar geleden
Nee natuurlijk niet. Zelfs als je bijvoorbeeld onder geen voorwaarde met een neger(in) naar bed zou willen, dan ben je nog geen racist. Je bent niet zo snel een racist hoor. Je moet systematisch een afkeer hebben van een groep, en dat in jouw handelen en spreken tot uitdrukking te brengen, om racistisch of discriminerend genoemd te kunnen worden.
Mensen moeten ook niet te gevoelig worden voor dit soort zaken. Een voorgaande president directeur van Philips zei ooit eens 'Uit benoorden het Noordzee kanaal komt niets goeds'. Dit is in principe discriminerend, maar niet aanstootgevend. Als Hij een regel zou uitvaardigen die mensen niet mogen worden aangenomen, dan is dat wel discriminerend en hij zou daar voor moeten worden vervolgd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een racist is in de eerste plaats iemand die zijn voor en afkeuren tot gevoelens van inferioriteit en superioriteit in raciale kriteria giet. Maar wat zijn dat, raciale kriteria? Nonsens. Uiterlijkheden. Huidskleur. Vormen van ledematen als neuzen,lippen, ogen enzo. Mensen die anderen hier op beoordelen zijn mogelijk simpel, gestoord (ziek) of oneerlijk. Racisten generaliseren, alles wordt over één kam geschoren. En daarna gaan ze mogelijk diskrimineren.
Het is anderzijds wel een beetje gevoelslogisch: iemand die door een hond gebeten wordt kan een angst en hekel aan honden ontwikkelen, iemand die door iemand van de andere sekse ernstig wordt benadeeld zal mogelijk sexistische trekjes gaan vertonen en worden vrouwen of mannenhaters en op enzovoortse schema's loopt er zoveel kokend volk door de straten als er vooroordelen mogelijk zijn. Er zijn ook vooroordelen bij hen die al dan niet terecht vermeende racisten inferieur vinden aan hun ideaalbeeld. Dus die zitten dan ook niet snor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt er maar net aan om welke reden je iemand haat.
Als je bv iemand haat omdat hij/zij een neger is, dan ben je een racist, ja.
Kortom: Als je iemand haat vanwege iemands huidskleur of het land waar hij/zij geboren is, dan ben je inderdaad een racist.