hoeveel liter benzine wordt er dagelijks on nederland getankt?

en als de overheid per liter een euro verdiend hoeveel verdiend de overheid dan in 1 jaar aan benzine?

de liter prijs rond de 1,60 bestaat uit o.a. accijns en btw die samen een euro zijn.
bron:rtl nieuws

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
17.5K

Het beste antwoord

Gemiddelt rijden hier in nederland 5.000.000 auto`s rond, die gemiddelt een 40 Ltr. tank hebben. dan kom je op een rekensom uit 18.000 Ltr. perdag ongeveer maar kan ook meer zijn en dan spreek ik alleen over auto`s, dus alleen voor de wagenpark hier in nederland schat ik dat de schat kist jaarlijks gevuld wordt accijns en btw van 11 miljard waarom doen ze dan de prijs niet omlaag omdat de bron van inkomsten zo lekker hoog zijn en zolang er niemand klaagt, waarom zouden ze, net zoals er nu een onderzoek komt, ja geld over de balk gooien en ons voor de gek houden i.v.m. de aankomende verkiezingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Misschien vind je hier wat antwoorden

http://www.cijfers.net/gasguzzlers.html