Is onze zondag een werkdag in islamitische landen? Of hebben ze ook echt twee weekenddagen?

Is in islamitische landen, zoals Marokko, Saoedi Arabië en Iran, de zondag een gewone werkdag? En hebben ze dus 6 werkdagen of hebben ze ook een vijfdaagse werkweek?

8 jaar geleden
11.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zowel de zaterdag als de zondag is geen rustdag binnen de islam; zelfs de vrijdag, de dag waarop de mannen naar de moskee gaan, is geen expliciete rustdag.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@pieter1986 - helemaal gelijk. Ik zou je graag plussen.

Antwoorden (2)

In veel islamitische landen is er ook een 40 urige werkweek. De twee vrije dagen zijn daar de vrijdag en de zaterdag.
8 jaar geleden
Als expat in Saudi Arabia (25jr geleden) werkten we 48u/wk. Op zaterdag t/m donderdagochtend. Donderdagmiddag en vrijdag was het weekend. Vrijdags, na het gebed bij zonsondergang, gingen de winkels weer open.

Toegevoegd na 2 minuten:
En met kerst, Pasen, Pinksteren en nieuwjaar natuurlijk ook werken. Met de hadj en na de ramadan een paar dagen vrij.