Waarom vragen ze op school wat je later wil worden?

Vraag van nichtje!
Ze zei:we zijn toch al wat;-)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, ze heeft gelijk: je bent al wat.

Maar het is niet de bedoeling, en ook niet te hopen, dat je blijft wat je bent.
Stilstand is achteruitgang.
Je ontwikkelen om weer iets anders te worden,
dat gaat je hele leven lang door.
En als je op school zit, dan willen ze graag weten
of jij al weet in welke richting je wilt ontwikkelen.
Als ze dat weten, dan kunnen ze je daarbij helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Jouw nichtje is wijs!

Ze vragen dat om je te kunnen sturen en begeleiden.

Mijn zusje zei toen ze vier was; Later wil ik hond worden ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker bijdehand nichtje..
Ze is nu natuurlijk ook al iets, maar later zal ze wat anders zijn..
Stel je voor dat ze precies hetzelfde blijft.. zit ze straks, 30jaar oud, nog steeds op school..
Dus het is wel handig om erover na te denken wat ze later wil worden, die vraag betekent niet dat ze nu niets is..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag is natuurlijk ook een beetje raar. Het zou moeten zijn: welk beroep wil je later gaan uitoefenen? Maar dat bekt natuurlijk niet zo lekker....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze vragen dit zodat je nog eventjes kan dromen in je laatste kinderjaren...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat dat een kerntaak is van her onderwijs, jonge mensen voorbereiden op de toekomst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze nieuwsgierig ervoor zijn...