Waarom spreken heelveel mensen over 'buitenlanders' als het hebben over allochtone Nederlanders?

Valt mij op dat sinds het Fortuyn, Wilders nu mensen ineens hun buurman 'buitenlander' gaan noemen. Nederland is toch een multicultureel open land, .. tenminste dat dacht ik altijd?

Toegevoegd na 1 minuut:
open is tolerant!

Weet jij het antwoord?

/2500

Eigelijk net zoals je t hoort. Het komt van buiten het land. Buiten nederland dus. Ze komen uit een ander land dan Nederland. Daarom buitenlandes, is gewoon een synoniem voor allochtonen. Nederland is niet zo multicultureel als het zich voordoet. Vaak willen blanke gezinnen toch liever dat dochterlief met een nederlandse knul thuiskomt inplaats een marokkaanse jongen. ` Want die hebben toch een andere cultuur `.

Ag we zijn tog allemaal mensen van vlees en bloed niemand is beter dan de ander alleen sommige vinden het fijn om andere in hokjes te duwen jullie hebben gelijk eigenlijk is het onrechtvaardig en jammer dat nederland steeds minder multicultureel word dat maakte het zo mooi ik snap wel dat ze het zeggen om bijvoorbeeld wat gedetaileerder te zijn over mensen maar in plaats van die buitenlander kan je wel zeggen die duitse man zo ga je wat respectvoller met elkaar om denk ik

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100