De mens is 't eerste dier welke in staat is om een massa-extinctie te veroorzaken.

"Volgens een enquête in 1998 gehouden onder 400 biologen, gehouden door het American Museum of Natural History in New York, bleek dat bijna 70 procent van deze biologen gelooft dat we ons op dit moment bevinden in een vroeg stadium van een door mensen veroorzaakte massa-extinctie, de zesde golf van massaal uitsterven."
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Die is niet speciaal, maar dat vind hij wel...

In alles hebben we een meerdere in het dierenrijk...

Waarin de mens voorop loopt is in het doden van de eigen soort en in het ongelukkig zijn...
Verder zijn er weinig eigenschappen waar we als mens nu erg trots kunnen zijn...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zow, dat klinkt wel erg depri.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is dat zo, ik ben juist optimistisch, maar ik kan er niet veel meer van maken hoor...
Jij dan wel?
Gedurende de evolutie hebben in het verre verleden meer soorten mensen en mensachtigen bestaan. Door het beheersen van vuur en het eten van vlees is er toevallig een soort mens wat sneller ontwikkeld dan de andere soorten. dat zijn uiteindelijk wij geworden. Door onze herseninhoud zijn we superieur geworden. Maar dat is gewoon toeval geweest, of eigenlijk evolutie. Het hadden ook de dolfijnen kunnen zijn, of de varkens, deze lijken genetisch zeer veel op de mens. Is de mens dan speciaal? Zeker wel ,alleen al de manier hoe we met onze kennis omgaan. Positief en negatief.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat wij _zeer_ speciaal zijn.

maar dat is natuurlijk door de ogen van een mens gezien.

Als een mus kon denken dan zou hij zeker concluderen dat hij de kroon der schepping is :) en dat mensen bestaan omdat zij voedsel voor de mussen strooien:)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De mens blinkt tussen de andere dieren er in uit zich speciaal te vinden. Een krokodil zou daar geen tijd aan verspillen, die zou liever een hartige hap nemen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zijn enorme vermogen om zich aan te passen aan de omgeving en werktuigen te maken om opdrachten makkelijker te kunnen uitvoeren. Het inzicht om samen te kunnen werken en enorme klussen te kunnen klaren (helaas ook om elkaar de hersens in te slaan om niks)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De mens is absoluut speciaal. Persoonlijk zie ik niet zo de link naar de evolutie, dat wij speciaal zijn hoeft nog niet te betekennen dat andere diersoorten niet speciaal zijn.

Alleen al het feit hoe het lichaam in elkaar zit. Hoe verschillende aspecten met elkaar kunnen samenwerken, zoals het hart, je longen, maag, tenen, eigenlijk alles wel..

Daarnaast heeft een mensen ook nog eens een heel complex bewustzijn. We hebben het allemaal maar eigenlijk weet niemand precies hoe het ontstaan is, wat het inhoudt, en wat je er mee kan. Verder is de mens nog speciaal omdat ieder mens verschilt van de andere mensen. Iedereen is dus op zijn manier speciaal.

Ook zijn wij speciaal omdat wij ons kunnen uitdrukken, communiceren met elkaar, en een gevoel in ons hebben. Verder zijn wij speciaal omdat wij ons dingen afvragen, op zoek gaan naar antwoorden op onze vragen. Eigenlijk kan je alles van een mens wel opnoemen, alles is speciaal.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De mens is speciaal, omdat zij als een van de weinige diersoorten de natuur in toom kan houden en voor zijn eigen gewin kan inzetten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De mens is in zeer speciaal omdat het een enorme evolutionaire "geluksvogel" is. Het toeval wil namelijk dat de mens op basis van puur toeval telkens de noodzakelijke eigenschappen bezat om zich ondanks wijzigende omstandigheden te kunnen handhaven als soort. Ik heb wel eens gelezen dat iets van 95% van alle soorten die ooit hebben bestaan verdwenen zijn!