Kan ik beter anoniem blijven of niet?

Ik wil op de nieuwe gitaar website die ik ga maken een introductie filmpje maken waarop mijn gezicht te zien is. Nu is mijn vraag is dat wel handig om te doen? Kan ik niet beter anoniem blijven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (9)

ik zou anoniem blijven
het gaat in jouw geval om de gitaar en niet om jezelf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, dat klopt, en als dat niet gaat kan je altijd een zonnebril op doen.. je moet eens kijken hoe goed dat werkt!
-je bent haast onherkenbaar!-
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou ook anoniem blijven, maar kun je in het filmpje niet een "onbekend" gezicht plaatsen? Dat oogt beter dan geen gezicht :-)
Niemand hoeft toch te weten dat jij dat niet bent?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je eenmaal op het net staat, kom je er nooit meer vanaf, dus ik zou anoniem blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De persoon achter de gitaar zou geen extra waarde geven aan de website. Het zou wel kunnen veranderen in een negatieve waarde. Tenzij deze persoon er hoogst aantrekkelijk uitziet dat het veel vrouwen aantrekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Draag een hoed/pet en grote zonnebril, vermom jezelf hoe je maar wil!!! Begrijp de noodzakelijk niet helemaal, maar kan natuurlijk nooit kwaad om een beetje anoniem te blijven op internet!

Bedenk wel dat je iets herkenbaars moet gebruiken waarmee je kan bewijzen dat jij het bent (ring/horloge) of bewaar het originele filmpje, dadelijk ben je de nieuwe hit gaat iemand anders er mee vandoor!!!

Succes en kijk op andere muzieksites hoe zij het doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet persé je gezicht op het filmpje? Anders zou ik inzoomen tot onder je hoofd en alleen de gitaar en handen filmen... als dat genoeg is....
13 jaar geleden
Het hangt er helemaal van af van waaruit jouw verdere internetactiviteiten bestaan. Ben je naast je gitaar website ook gemakkelijk en als zodanig te traceren op de wat meer schimmige gebieden van het internet, dan zou ik ook zeker anoniem blijven.

Maar, aan de andere kant, je hebt het al heel lang over je gitaar-site, dus waarom zou je zo angstvallig anoniem blijven? Jíj gaat de mensen leren hoe ze gitaar moeten spelen. Ik zou als cursist niet alleen maar iemands handen willen zien. Ik wil ook graag een beeld van iemand hebben. Juist omdat het hele gebeuren online plaatsvind, is het wel zo leuk dat er nog iets van 'contact' is.

Als je alleen maar je handen zou laten zien, krijgt je hele site iets onbetrouwbaars. Vergelijk het met een auto die op internet te koop wordt aangeboden. De aanbieder noemt zichzelf 'J.' en is alleen maar te bereiken via een 06-nummer. Hij wil je graag de auto laten zien, op een verlaten industrieterrein om half tien 's avonds. Nu is het een hele grote vergelijking, maar toch...
Ik denk dat jij je juist kunt onderscheiden door goede professionele filmpjes te gebruiken in plaats van wazige, met de webcam genomen snapshots zoals de anderen op bijvoorbeeld youtube doen...

Je begint een site waarin het gitaarspelen centraal staat. Niet hoe je zo goed mogelijk weed kunt kweken, bommen moet maken, of films kunt downloaden. Als jij verder niets geks doet op internet, en je niet bang bent dat eventuele (toekomstige) werkgevers jouw gemakkelijk op internet kunnen vinden; waarom zou je dan geen open kaart spelen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wow. mooi antwoord. En zo denk ik er ook over. Omdat ik tevens de maker en contentmanager van de website ben. Dacht ik van het kan toch geen kwaad als ik met mijn gezicht erop sta. Je hebt inderdaad dan meer een beeld en band met de website dacht ik. En het is ook zo raar dat ik praat en dan mijn gezicht niet laat zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thnx.
Dat wist ik niet zeker, maar vermoedde ik wel. Dus tien tegen één dat je ook je site onder je eigen naam ergens bij een provider geregistreerd hebt.
Via 'domaintools' kun je zó aan bijna alle privegegevens komen. Inclusief huisadres, 06-nr etc. en dat alleen maar door op een site het www-adres in te geven.
Dus, zou het dan nog uitmaken of ze je gezicht dan al of niet gezien hebben? ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb zelfs mijn volledige naam onderaan de nieuwe site.
De stelregel voor internet is: zet er alleen dingen op waarvaan je het niet erg vindt dat die voor letterlijk iedereen zichbaar zijn.

In dit geval zorgt het tonen van je gezicht ervoor dat letterlijk iedereen kan zien dat jij het bent die achter die gitaarwebsite zit. Is dat een probleem? Zijn er mensen van wie je liever niet zou willen dat ze het zien? Denk je dat je in de toekomst problemen krijgt als een (potentiële) werkgever dat filmpje onder ogen krijgt? Zijn er in dat filmpje dingen te zien waarvan je liever niet wilt dat bepaalde mensen ze met jou associëren? Toon je dingen die je liever privé houdt?

Zo ja, dan moet je niet herkenbaar in het filmpje zijn.

Heb je er geen probleem mee als bekend is dat die gitaarwebsite van jou is? Doe je in dat filmpje alleen dingen die je (afgezien van de vraag of dat ook praktisch is) ook gerust zou doen op straat, zonder vermomming, waarbij ook iedereen kan zien dat jij het bent? Of die je gerust ook in een tv-programma zou laten zien?

Zo ja, dan is er geen enkele reden om je gezicht onherkenbaar te maken.

Wat je ook doet, let er wél op wat er in je filmpje juist op de achtergrond zichtbaar is. Je gezicht in zo'n onschuldig filmpje is niet zo'n punt. Maar die stapel papieren op je bureau met bovenop een factuur van een erotische postordercatalogus voor item 'The Black Giant' is misschien niet iets dat je met de wereld wilt delen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
.....Niet iedereen gebruikt 'The Black Giant', Suz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan verzin je iets anders dat je liever niet met de wereld zou willen delen. Daar is het een *voorbeeld* voor.