Hoe leer ik mensen uit mijn buurt kennen?

Ik woon nu bijna 2 jaar samen met mijn vriend in een rustige woonwijk. Natuurlijk kennen we onze naaste buren en zie je veel bekende gezichten voorbij komen, maar eigenlijk kennen we hier bijna niemand.
Hoe kan ik er voor zorgen dat we wat meer sociale contacten opdoen in onze buurt?

Er is geen wijkvereniging of iets dergelijks en ik zat zelf te denken aan een buurtbarbecue ofzo, maarja hoe organiseer je zoiets als je niemand kent..? :P

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Zondagmiddag buurtborrel/high-tea/soepenbuffet organiseren.
Iedereen maakt iets, en je legt even uit dat het je eens zo leuk lijkt om iedereen eens echt te ontmoeten!

Je kan ook wachten tot het mooie weer, en dan een barbecue-avondje organiseren.
Een keer per jaar kan je voor een burenfeest subsidie krijgen, daar moet je even op googlen. Voordeel is dan, dat je bv. een springkussen kan huren!

En er is ook een keer par jaar een dag dat je je straat mag afsluiten voor een kinderspeeldag. Dat kan je natuurlijk prima uitbreiden! Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de tips! Daar kan ik wel wat mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Prima antwoord! +
Inderdaad niet passief afwachten, maar actief iets bedenken en organiseren, waardoor mensen elkaar op een leuke manier leren kennen. Wie weet zitten andere buren daar ook al een tijd op te wachten!

Andere antwoorden (2)

Je kunt eens een leuke kaart ontwerpen met een klein verhaaltje over jezelf en je plan om meer contacten te leggen in de buurt. En dat je het leuk zou vinden om met zijn allen iets te regelen. Gewoon bij iedereen in de brievenbus doen. Zet wel je adres en je telefoonnummer erop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vaak leer je kennen via activiteiten. Het oud en nieuw jaar dag zijn ideale momenten om kennis te maken. Verder als je kinderen hebt dan zullen die met de buurtkinderen spelen. Wij nodigen sommige vriendjes en vriendinnetjes uit op verjaardagen en dan komen vaak de ouders mee of omgekeerd. Een tuin of barbecue feest is niet moeilijk te organiseren. Als je maar een aantal mensen hebt die je al kent of de buren waar je al meer contact hebt gemaakt. Een stel is verantwoordelijk voor het eten en drinken, een stel stelt zijn of haar huis of tuin beschikbaar voor inloop en gezellig zitten.
Bij mooi weer kunnen er ook buiten het huis een paar tuintafels neergezet worden om eten of drinken op te zetten. De muziek wordt verzorgd en netjes tot 22:00 in de avond gedraaid. Na 22:00 rustig na tafelen en kletsen in de tuin of binnen zitten.
Kostenplaatje samen begroten.
Ken je elkaar beter dan kun je in een bos of bij een meertje in de buurt het zelfde organiseren. Succes verzekerd!