Waarom moet je als je een boete krijgt ook nog eens 10% administratiekosten betalen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat er allemaal mensen zijn op de administratie afdeling die weer extra papier- en computerwerk te doen hebben omdat jij zo nodig door rood moest rijden/je buurman moest mishandelen/niet van de ezel van boer Geert af kon blijven.
Die mensen worden allemaal per uur betaald, en jij zorgt er met je overtreding voor dat ze nog wat langer op het kantoor kunnen blijven.

Natuurlijk maken ze het allemaal wel wat duurder dan nodig, want, tja, het kán gewoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze nou al die boetes tot 10 km/u op de snelweg af zouden schaffen, zouden ze een hoop administratiekosten kunnen besparen! (geen min van mij)

Andere antwoorden (2)

Zodat ze nog meer geld uit jou zak kloppen, want ze willen, het onderste uit de kan, als het even kan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De administratiekosten bedragen geen 10%, maar bedraagt een vast bedrag van 6 euro.

Het dekt dus de administratie en verzendkosten, maar het blijft wel vreemd, dat degene die een boete opgelegd krijgt dit moet betalen. Denk dat het CJIB hier zelf ook geen bevredigende uitleg over kan geven.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dat helemaal niet vreemd, het zou een beetje gek zijn als een ander zou moeten opdraaien voor de kosten die veroorzaakt worden door jouw overtreding...