Wat zijn goede ideeën voor in je buurt op de burendag ?

Via burendag.nl kun je 500 euro maximaal krijgen voor jou burendag idee, maar wat zijn nou juiste bijzonder en makkelijk uit te voeren ideeën voor in je buurt ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.4K

Antwoorden (9)

Met de hele buurt de straat opvrolijken met bomen, struiken of planten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met z'n alle een mooie dag regelen voor een ernstig zieke (of gehandicapte) buur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga met de hele straat een straatdag houden. smorgens grote tafels in de straat waar iedereen bij kan zitten,
daarna wat leuke spellen doen met zijn allen.
daarna gezellig bbq`en.
en de boel leuk versieren

Toegevoegd na 42 seconden:
die tafels smorgens zijn voor ontbijt. maar dat woordje was ik vergeten
13 jaar geleden
Met zijn allen een straatfeest houden, met mooie muziek erbij, en allemaal gekleurde lampjes in de straat.
Met veel drankjes en hapjes erbij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je bij die oude vrouw in de straat langsgaat met alle buren en haar huis opnieuw even in de verf zet met zijn allen. Dan scoor je punten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de herfst geven we reeds een barbecue en zorgen voor een batig saldo dat apart wordt gezet. Met de burendag wordt dit gewonnen geld gebruikt om wat drank te kopen, iedereen wordt uitgenodigd en gevraagd om iets extra mee te brengen van versnapering of/ en hapjes. Een tent tegen het regengevaar of zon; de fanfare van de gemeente wordt uitgenodigd om wat deuntjes te brengen en krijgen ook een pint. Voor kinderen wordt een veilige speelhoek voorzien. Dat is alles. De eventuele houten kop, de volgende morgend, kunnen ze verdrijven met de boel in de straat terug op te ruimen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een video film maken met korte interviews waarin elke family vertelt een beetje over hunzelf, hobies, werk, wat ze leuk vinden op de straat, etc' Later kan je de film op een feestelijk premiere avond met hapjes, drankjes of BBQ op de buurthuis presenteren. Zo leren de mensen op een gezellig maneer iets nieuws over de buurtbewoners. Na een paar dagen krijgt elk family een kopie van de film in de brievenbus als extra souvenier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hebben wij ook eens gedaan.
s'ochtends een fietstocht, s'middags pleinfeest met grootspringkussen voor de kleintjes, s'avonds BBQ, afsluiten met een WK voetbalwedstrijd op een groot doek.

Zo komt iedereen aan z'n trekken, en dat is positief bevallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wandelpuzzeltocht bij jullie in de buurt,en daarna een gezellige barbeque.