Een discussie is een niet-gepland iets, waarin mensen wanneer ze maar willen hun mening mogen zeggen en daar zo lang over mogen doen als ze willen. Een debat is gepland en mensen bereiden zich er dus meestal op voor. Bovendien zijn er dan afspraken over wie wanneer iets mag zeggen en is willekeurig roepen niet de bedoeling. Er is dan ook iemand die het debat leidt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ik denk dat men in een debat discussieert, dat het dus gewoon een forum is om een discussie te voeren. meestal gebeurt dit ook met een moderator, terwijl je bij een discussie ook tussen 2 of meer mensen kan discussieren...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een debat worden van te voren afspraken gemaakt over het discuseren, en er zit een moderator bij. In een discussie kunnen meerdere mensen tegelijk praten en iedereen kan zijn mening laten horen/zien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
[debat
Een gewoonlijk aan bepaalde regels onderworpen openbare discussie tussen twee of meer deelnemers over een bepaald, meestal van te voren vastgesteld onderwerp. Het openbare debat wordt doorgaans ingeleid door een voorzitter. Een bekend literair debat vond onder voorzitterschap van Ischa Meijer plaats...
Gevonden op http://www.dbnl.org/tekst/bork001lett01_01/

Discussie
Een `discussie` is een vorm van bespreking, zoals een gesprek of andere vorm van communicatie, tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen. Met behulp van argumenten proberen de partijen elkaar te overtuigen om ...
Gevonden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Discussie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een debat is een beraadslaging of bespreking tussen
voor- en tegenstanders.
Een discussie is een bespreking van een onderwerp, een gedachtenwisseling over een bepaald onderwerp.
Deelnemers aan een discussie zijn geen tegenstanders.