ik heb vrienden en een geliefde in andere cultuur. Taal en afstand èn de cultuur gaven veel problemen. Er is een revolutie uit gebroken

met heel veel ellende en doden, waarbij mijn vrienden nauw betrokken zijn.
Waar zou ik terecht kunnen om mijn, gecompliceerde, verhaal kwijt te kunnen. Ik ben er te alleen in.
Ik wil hiermee niet naar een psycholoog o.i.d.
Ik ben geboren Nederlandse. Mijn vrienden leven in Afrika. Ik heb er meerdere keren , langere tijd, geleefd

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ambassade van het desbetreffende land misschien...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor zover je niet terecht kunt bij vrienden en /of familie, is er (als eerste stap) natuurlijk altijd nog de stichting Korrelatie, waar je helemaal anoniem terecht kunt. Daar kunnen ze je eventueel ook doorverwijzen.
Of je gaat naar het maatschappelijk werk in je woonplaats. Wellicht weten zijn ook nog iets van een praatgroep waar je echt met andere mensen meningen kunt uitwisselen.

Wellicht zijn er ook fora te vinden waar je lotgenoten kunt treffen. Stichting de Buitenlandse Partner heeft absoluut topics over bijvoorbeeld Tunesie lopen ; daar zul je zeker mensen treffen die ongeveer in het zelfde schuitje zitten.