Corrigeren of negeren?

Hoe reageer je als je iemand in de familie heb die tijdens verjaardagen,flauwe grappen maakt,tegen het abjecte aan ,die kant noch wal raakt

Zeg je er wat van of negeren tijdens het feest

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Zeg, nou is het wel genoeg Jan, we hebben gelachen, je bent een grappige man, maar nou eventjes niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ligt aan de situatie per keer.. soms helpt het om een even flauwe grap of opmerking..te maken, soms negeren en als het je persoonlijk raakt er wat van zeggen...waak erover dat niet jij diegene wordt de de sfeer bederft...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ff apar met hem praten ,dat die een beetje voor gek staat je kan ruzie krijgen als er iemand is die dat nog minder zal waarderen, k denk dat dat best moeilijk zal zijn en zeker als je de persoon best wel mag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spiegelen van het gedrag is vaak effectief. Behandel de ander zoals die jou bejegent. Het effect is dat de ander vaak stopt doordat je anders reageert dan verwacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet op reageren.

Als anderen er ook niet of nauwelijks op reageren, omdat zijn grappen inderdaad niet leuk zijn, zal hij dat op een gegeven moment zelf ook wel in de gaten krijgen.
Wanneer hij beseft dat er niemand om zijn grappen kan lachen, wordt hij wellicht wakker.

Kan natuurlijk ook zijn dat jij de enige bent die niet om zijn grappen kan lachen...

Maar ik blijf erbij... niks zeggen.
Het is tenslotte een feest en dat moet het wel blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang er niemand mee gekwetst wordt: lekker laten gaan.
Als je de grappenmaker erop zal aanspreken maak je misschien alleen maar problemen.
Trouwens, diegene mag toch zeker wel zelf uitmaken wat hij/zij zegt?