Humor zoals wij dat kennen is helemaal niet zo'n rekbaar begrip als het lijkt, ten 1ste gaat humor altijd ten koste van een ander en ten 2e weet ik niet of 'gevoel voor humor' nu een plus- of een min-punt is voor iemand. Feit is wel dat met een gezonde dosis - of dat nu Limburgse of Amsterdamse humor is - wat steviger in het leven staat.

Gevoel voor humor is het vermogen om humor te begrijpen of aan te voelen. Hierbij spelen individuele verschillen een belangrijke rol, zoals verschillen in etnische achtergrond, leeftijd, opleidingsniveau en intelligentie. Zo blijken kinderen nogal gevoelig voor slapstick: een typische nogal grove vorm van humor vervat in tekenfilms, cartoons of poppenkast. Satire slaat daarentegen op een meer verfijnde vorm van humor die volwassenen beter begrijpen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Zelfspot is leuker was mijn eerste reactie.. maar dat is ook leedvermaak voor anderen. Dus ik moet concluderen dat je gelijk hebt!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
grappig... zelfspot was ook het eerste wat in mij opkwam...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Natuurlijk niet, het zit al in het woord.. 'vermaak'

Dat kunnen zoveel dingen zijn.. als je dan voor leedvermaak kiest weet je duidelijk niet hoe je jezelf spelt :/
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind een tekst op een T-shirt leuker :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nee leedvermaak is raar maar raar is leuk dus eigenlijk wel!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Leedvermaak is een gebrek aan zelfwaardering, afgunst en een gevoel voor rechtvaardigheid. Wanneer het slecht gaat met een ander, kan dat een beter gevoel bij jezelf veroorzaken. Dus men voelt zich beter door het leedvermaak. Alleen verschilt dit per persoon.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee! Hoe kun je het nou leuk vinden als een anders iets vervelends overkomt? Dat is voor mij geen vermaak. Films en zo sluit ik hierbij uit, want dat zijn fantasieproducten. Het gaat om het dagelijkse leven. Mijn vermaak is zéker geen leedvermaak!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ligt er aan, leed vermaak van we gaan die hond even dood trappen of iemand uit je vrienden groep een beetje pesten over zijn uiterlijk of wat hij gisteren gedaan had. dat laatste ja het eerste nee
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind dat leedvermaak de sfeer verpest en verharding in de hand speelt