Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie eet nog blauwvintonijn?

De blauwvintonijn is volledig tot uitsterven bedreigd door illegale en overmatige visvangst. Japanners omzeilen de quota door de vis aan min 60C° in te vriezen en later aan woekerprijzen te verkopen in sushi bars.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
638

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Alhoewel ik tonijn echt heel erg lekker vind, eet ik het niet meer. Puur om de reden dat de tonijn bijna uitgestorven is. Ik probeer me zoveel mogelijk te houden aan de viskaart die laat zien welke vissoorten niet worden bedreigd, of waarvan de vangst of kweek geen andere problemen oplevert.
Ik mis het wel, zo'n lekker stukje gegrilde tonijn...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hij kan 90 kilometer per uur zwemmen, dus is een roofvis, dus eet hij andere vissen, die niet zo snel kunnen zwemmen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wel interessant, maar geen antwoord idd..
De meeste biologen zijn 't erover eens dat er momenteel een door de mensheid geïnitieerde massale soortsterfte plaatsvindt (net als 65 miljoen jaar geleden - alleen deze keer niet door een meteorietinslag dus). Blauwvintonijn is slechte één van de tienduizenden soorten die niet bedreigd zou worden zou de Aarde niet met overbevolking van mensen kampen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding